8 Eylül 2013 Pazar

Oyun Odamız / Playroom

Evimizin alt katındaki bu oda bize önce misafir yatak odası olarak hizmet vermekteydi. Çift kişilik IKEA yatağı, iki yanında komidin, bir sehpa.. Fena değildi, Türkiye'den misafirlerimiz geldiğinde burayı rahatça kullanıyordu. Sonra birgün aniden kafamda yıldızlar çaktı ve mobilyaları satmaya karar verdim. Craigslist adlı ikinci el yerel alışveriş sitesine resimlerini koydum ve mobilyalar ertesi gün satıldı. Sonra burayı küçük bir fotoğraf stüdyosuna çevirdim. Işıklar, arkaplan kumaşlarım, bebek battaniyelerim, sepetlerim ve diğer bütün fotoğraf aksesuarlarım bir yılı aşkın süre burada ikamet etti. O (muhtemelen) gördüğünüz duvar önü bebek fotoğraflarının hepsini burada çektim yani. Benim için özel, çünkü burada kendimi ifade edebileceğim bir alan yarattım kendime. Bebekleri giydirdim, renklendirdim, soydum, güldürdüm.. 

Gelgelelim, son zamanlarda salondaki büyük pencerelerimizden gelen doğal ışıktan daha çok keyif almaya başladım. Son üç çekimde pılımı pırtımı toplayıp salona gelmiş olduğumu ve oradaki geniş alanda daha rahat hareket ettiğimi farkedince, bu odayla ilgili bir karar almanın zamanı geldi. 


Melodi'ye evde bir oyun köşesi yapmayı hep hayal ediyordum ama kendi yatak odası dışında tüm bir odayı ona ayırmayı pek düşünmemiştim. Çalışma odamızdaki boş kalan duvara bir masa koymayı düşündüm ama aklımdakiler için yeterli değildi. Ve sonunda bu odayı ona oyun odası yapmaya karar verdim. Salonda duran tüm oyuncakları buraya taşıyınca ne kadar çok oyuncağı olduğu ortaya çıktı. Oyuncakların birçoğu doğumgününde hediye edildi. 

Gün boyunca sürekli burada oynamasa da kendine ait bir alan olduğu için memnun olduğundan eminim. Salona sık sık oyuncak taşınsa da, orası eskiye göre oldukça toplu kalıyor. Bu da benim için bir artı oldu :)



Fotoğraf çekimlerinde kullandığım birkaç sepet ve oyuncak kareli dolapta dekor görevi görüyor. Diğer bütün fotoğraf malzemeleriyse ilk fotoğrafta görünen gömme dolaba girdi. Amerika'daki evlerin odalarında mutlaka en az bir gömme dolap olmasını seviyorum. Gömme dolaplar görüntü kirliliği olmadan eşyaları çok iyi bir şekilde toparlıyor.  

 Oyun odamızla ilgili aklımdaki bir sonraki aşama (evimizin herşeyi) IKEA'ya gidip çocuk masası ve sandalyeleri almak. Arkadaşları geldiğinde beraber çizimler, resimler, vs. yapsınlar istiyorum. Bu odaya içim çok ısındı. Gidip gelip bakıyorum. Ve bırakıyorum dağınık kalsın. Burası dağıldıkça amacına ulaşıyor çünkü...






When we first bought our house, we were using this room as a guest bedroom. We were having guests from Turkey and they were staying for weeks. So it was pretty useful. But one day, all of a sudden, I decided to sell the queen size bed and the nightstands on Craigslist, and turn this room into a photography studio. The next day the furniture was gone. And all my lighting, backdrops, blankets, and other props were in. 

In fact, I spent really good and creative time in my photography studio for more than a year. I took cute photographs of small babies, played with them and laughed with them. But recently for my sessions, I have been finding myself wanting to move my stuff to the living room, which is more spacious and full of light than the studio. So, there came a decision time! And yes! Last weekend I decided to put all my photography stuff in the closet and make the room a playroom for Melodi. I believe it's gonna be more useful that way. 

So far she loves the room! Even though she carries her toys to the living room from time to time, I know she loves the fact that there is a space designated just for her. I'm hoping that she will grow up happily playing in this cute little room.  Now the next thing in my mind is to make an IKEA trip to get a children's arts&crafts table and chairs. So exciting! :)

12 yorum:

  1. İpek!! Muh-te-şem olmuş. Melodinin yaratıcılığını ve hayal gücünü tetikleyeceğinden eminim bu odanın. Kendi başına veya arkadaşları ile Harika oyunlar faaliyetler yapacak bu odada . Dediğin gibi İKEA da harika ahşap bir masa var cocuklar icin; bir de sallanan sandalye gelmiş cocuk için çok şirin yeni sezon sanırım... Görünce bayılmıştım... Hadi son alinide merak ediyorum ben:) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Emel :) IKEA'nın yeni kataloğuna ben de baktım. Her zamanki gibi çok tatlı şeyler var. Yeni ürünlerin satışa sunulup sunulmadığını öğrenip bir IKEA ziyareti yapmam lazım acilen..

      Sil
  2. Ay gidemedim:) harika detaylar var... Ücgen flamalara bayıldım... Sen mi yaptın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üçgen flamaları ben yaptım evet :) Çok kolay, kalınca renkli kağıtları kesip ipe geçirdim :)

      Sil
  3. budur dedim okuyunca...maalesef bizlerde oda yenileme,değişim kavramları pek yok..tabi bu evlerin kutu gibi olmasından da kaynaklanıyor..ama müsait olanlara bakıyorum,10 yıldır misafir odası,kullanılmıyor ama öylece duruyor..çok seviyorum ben senin gibi insanları..bugün fotoğraf stüdyosu yarın oyun odası..öbür gün ne getirir kim bilir:) ellerine sağlık..çok kullanışlı ve ferah bir oda olmuş..güle güle dağılsın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Aslında biraz da benim kişiliğimden kaynaklanıyor böyle zırt pırt değiştirmem sanırım. Canım sıkılıyor, kalkıyor oda değiştiriyorum bazen. Seviyorum yani dekorasyon, yenilik ve değişikliği. Her bir değişiklikte rahatlayıp ferahlayanlardanım. Öyle yıllarca aynı düzende yaşamak bana göre değil, patlarım yahu :)

      Sil
  4. Harika olmuş gerçekten. Tatlı melodi ve arkadaşlarının keyif alacağı bir yer olmuş. Özellikle renkler ve odanın aydınlık oluşu çok hoşuma gitti. Hepiniz için yeni odanız hayırlı olsun. Sevgiler.. ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Odayı ben de çok sevdim. İnşallah herşey güzel olacak.. Sevgiler..

      Sil
  5. Melodi de siz de bloğunuz ve fotoğraflarınız da çok tatlı ve güzel.Uçmayan Balon bloğunun sahibesi arkadaşım Serra aracılığı ile sizi buldum.Çok da memnun oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne de iyi ettiniz. Ben de sizi beğeniyle takip ediyordum. Çok mutlu oldum.. Hoşgeldiniz..

      Sil
  6. cafe nohut sayesinde ulaştım size benimde küçük bir kızım ve yeni açtığım bir blogum var sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Yeni blogunuz hayırlı olsun:) Takibe almak istedim ama bloglovin butonu yada google friend connect bulamadım. Nil'e öpücükler.. :)

      Sil

Yorumunuz icin simdiden tesekkurler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...