29 Eylül 2013 Pazar

Hayat Kaydetmeye Değer - Fotoğraf Etkinliği / Photo Challenge Link Party

Bir önceki yazımda "birşeyler fotoğraflamaya var mısınız?" diye sorduğumda ilgi gösteren herkese teşekkür etmek istiyorum öncelikle. Çok mutlu oldum. Beraber birşeyler yapmanın çok keyifli olacağından eminim, ve şimdiden çok heyecanlıyım :) Bu küçük bir organizasyon aslında. Sadece biraz yaratıcılığımızı kullanma konusunda bizi (olumlu anlamda) zorlasın istiyorum.

Herhangibir fotoğraf makinasına yada sadece kamerası olan bir cep telefonuna sahip olmanız bu etkinliğe katılmanız için yeterli. Öyle çok profesyonel fotoğraflar çekmek değil amacımız. Çok fazla teknik bilmenize de gerek yok

Günlük hayatımızda bize mutluluk ve ilham veren şeyleri en basit şekilde fotoğraflamak hedefimiz. Mesela neleri fotoğraflayabiliriz? Evimiz, çocuğumuz, severek yaptığımız işlerimiz, ortaya koyduğumuz ürünlerimiz, aktivitelerimiz, vs. günlük hayattan aklınıza gelebilecek herhangi birşeyler.

 Mesela fotoğraf makinanızı alıp kısa bir yürüyüşe çıkabilir ve yolunuzdaki daha önce görmediğiniz güzellikleri ve detayları farketmeye çalışabilirsiniz. 

Yalnız mümkünse çekeceğimiz şeyleri değişik bir açıdan görmeye çalışalım diyorum ben. Mesela çocuğunuzun kendini çekmek yerine aynadan yansımasını çekebilir, yada bir nesneyi tepeden yada karşıdan değil yere yatarak alttan fotoğraflamayı deneyebilirsiniz. Baştan sona bir gününüzü nasıl geçirdiğinizi de çekebilirsiniz. Ben böyle bir çekim yapmıştım mesela, fikir almak isterseniz tık tık. Maksat fotoğraflara ilginçlik katmak. 

1 hafta boyunca istediğiniz kadar fotoğraf çekip blogunuza yükledikten sonra altına küçük hikayeler yada açıklamalar yazmak fotoğrafları daha da anlamlı kılacaktır. Sonra da geriye bir tek burada yazınızın linkini paylaşmak kalıyor. Eğer blogunuz yoksa ve sadece Instagram fotoğrafı çekmek isterseniz #hayatkaydetmeyedeger diye etiketlemeyi unutmayın. Fotoğrafları görmek için sabırsızlanıyorum. Şimdiden keyifli çekimler :)

(Bu afişi blogunuzda paylaşıp katılımı arttırmak isterseniz, beni çok mutlu edersiniz. Şimididen teşekkürler)
(Please feel free to share this poster in your blog to encourage participation. Thanks in advance!)


First of all, I want to thank everybody who were interested in a photography challenge link party, when I asked in my previous post. I'm so excited to do something together. Well, actually this is a pretty small photography exercise. All I want is to encourage you to challenge your creativity. 

You are OK to join this link party if you have any camera or a cell phone with a camera. The goal is not to take very high-quality and professional pictures. You don't even need to know too much technical stuff about photography. 

The goal is to capture the things that inspire and make us feel happy in daily life. What can we photograph? Our house, our child, things we do with love, things we create, our activities, etc. That means, anything you can think of!

For example, you can go for a short walk with your camera, and try to see some beauties and details on your way that you haven't realized before. 

I'd highly encourage you to see the things in a different angle. For example, instead of taking a picture of your child straightly, you may want to capture his reflection in mirror. Or, you may capture an object from below instead of capturing from top. You may even shoot one day of you from beginning to end. For inspiration, please see this. Those would increase the interest in your pictures. 

After shooting the pictures, please write their small stories or explanations, so we know more about them. Then, the only thing left is to share your link in here. If you don't have a blog and you want to join via Instagram, don't forget to hash tag your pictures: #hayatkaydetmeyedeger. I can't wait to see all the photos. Have a nice shooting! :)

LINK PARTY NASIL İŞLER?

1. "Hayat Kaydetmeye Değer" Butonunuzu blog post'unuzun altına ekleyin
    (Grab a "Hayat Kaydetmeye Değer" button and include it in your post.)


2. Aşağıdaki "Click Here to Enter" linkine tıklayarak linkinizi paylaşın. 
   (Share your link by clicking the "Click Here to Enter" link below)

3. Link paylaşma etkinliği Türkiye saatiyle 8 Ekim 2013 sabahı saat 10'a kadar sürecek. Yani o zamana kadar linkinizi paylaşmanız gerekiyor. Son günü beklemenize gerek yok. Bu hafta istediğiniz anda paylaşımınızı yapabilirsiniz. 
  (Link party will end by October 7th, 2013 11:59PM (PST) - October 8th, 2013 (GMT+3) Turkiye's local time. So, you need to make sure you share your link by then. Feel free to share it anytime this week!)

4. Blogunuzun genel adresinin değil, sadece bu etkinlikle ilgili olan post'unuzun linkini verin.
   (Link back directly to your post, not your blog address)

5. Diğer katılımcıların fotoğraflarına göz atmayı unutmayın :)
    (Don't forget to visit other links)  










19 yorum:

  1. Bu yedi gunun sonunda yedi gun boyunca cekmis oldugum fotograflari bir blog post icerisinde yayinlamayi planliyorum. Yani toptan yayinlamayi planliyorum. Bunun bir sakincasi yok degil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mrs. Lucky, 7 gün içerisinde yayınladığın sürece sorun yok. Link etkinliğinin 7 Ekim Amerika saatiyle gece 11:59'da bitecek şekilde ayarladım. Türkiye saatiyle 8 Ekim sabahı 9:59 oluyor. Bu kısım kafa karıştırmasın diye hemen bir açıklama yazıyor ve güncelliyorum şimdi yazıyı. Katılım için şimdiden çok teşekkürler! :)

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Bakıyım becerebilecek miyim ya da kaydetmeye değer fotoğraflar paylaşabilecek miyim bu hafta :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk paylaşım için çok teşekkürler. Harikasın Ahu! :)

      Sil
  4. Süreç başlamıştırr:)

    YanıtlaSil
  5. İpek çok sevdim ben bunu hemen deneyeceğim ama artık bloguma hiiiiiç post girmiyorum, IG hesabımında "private" dolayısıyla etiketlerim görülemez ama olsun ben yine de katılacağım kendi çapımda, sen görürsün artık bir de takip eden arkadaşlarım :)

    YanıtlaSil
  6. Instagram kullanicisi olarak #hayatkaydetmeyedeger etiketi ekleyeyim dedim fotolarima ama anlamadigim bir sebepten dolayi bazi fotograflarda hata veriyor, bazilarinda ise etiketliyor ama albume gidince goruntulemiyor. Cok ilginc bir durum cozemedim henuz ben :))

    YanıtlaSil
  7. Instagram kullanicisi olarak #hayatkaydetmeyedeger etiketi ekleyeyim dedim fotolarima ama anlamadigim bir sebepten dolayi bazi fotograflarda hata veriyor, bazilarinda ise etiketliyor ama albume gidince goruntulemiyor. Cok ilginc bir durum cozemedim henuz ben :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmm harf hatası mı acaba diye düşündüm ama doğru yazmışsın gigi görünüyor. Sadece bazı fotolarında yanına tire koyduğunu farkettim, ondan olabilir mi acaba ki? Belki de instagramın bir arızası..

      Sil
  8. Evet bende tireden kaynakli belki dedim artik bundan sonrasi icin onumuzdeki maclara bakacagiz :D

    YanıtlaSil
  9. İpek bende iki gündür başaramadım:((( nerede hata yapıyorum..diğer fotoğraflarıda göremedim ki:(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım, sorunu çözdün, çünkü Instagram'da paylaşımını görebiliyoruz :) Öpücükler.. :)

      Sil
  10. Yayinladim benim katilimimi blogumda :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler.. gittim, gördüm bile :)

      Sil
  11. İnstagramda kişisel hesabımdan bir sürü yayınladım şimdi hemde :)) çünkü yeni gördüm umarım beğenirsiniz ben bayıldım o anlara ki fotoğraf benim için bir tutku :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her an fotoğraflamaya değer.. Çok teşekkürler katılım için, hemen açıyorum IG'ı.. :)

      Sil

Yorumunuz icin simdiden tesekkurler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...