10 Şubat 2011 Perşembe

Cocuklugum..

Malumunuz yurtdisinda ozellikle Turklere has olan bazi yiyecekleri her markette kolayca bulamiyoruz. Filistinli Muhammed derdimize derman oluyor, ve Orta Asya, Arap ve Turk marka yiyeceklerden bulunduruyor marketinde. Biz de salca, sucuk, salgam, yufka, beyaz peynir gibi yiyecekleri ondan aliyoruz. Gecen gun gittigimde bir baktim pismaniyeler karsi rafta bana bakiyor. Hem de bildigim, yedigim, sevdigim, ozledigim has Turk markasi! Pismaniyeyi alip yiyince cocuklugum geldi aklima. Bizim arka sokaktan gecen pismaniye arabasindan pismaniye alabilmek icin nasil da kostura kostura babamdan para almaya gider ve sonra da o pismaniye arabasinin pesine duserdim..

Fotograf: www.hepyesil.blogspot.com

Cocuklugumdan aklimda kalan diger bazi seylerden bahsedip nostalji yapmak istiyorum su an:

- Sabah kahvaltisinda ve okuldan gelince yenen yagli ekmegin tadi..
- Sobanin uzerinde pisen kestane ve misirin kokusu..
- Her Pazar cumbur cemaat gidilen deniz.. sari-kirmizi simitim.. kumlara koyulan masada oynanan tas okey.. mangalda yeni pismis koftelerin tadi.. sonrasinda yenen karpuzun suyu.. gunes kremi surulmemis ve butun gun gunesin altinda kavrulmus tenimin aksamki acisi..
- Kiremitlerle sokagin kaldirimlarina cizilen sek sek ve uc tas oyunlarinin kipkirmizi goruntusu..
- Okulda ogle arasinda kucuk boy pipetle icine cekmek suretiyle yenilen leblebi tozunun bogazina kactiginda verdigi gicik..
- Yandaki bos insaatta tum mahalle cocuklarinca oynanan saklambac oyunu..
- En iyi arkadasimin babaannesinin kapinin onundeki evcilik oyunumuzu daginiklik olarak gorup bize bagirmasi..
- Ortada sican ve istop oynamalarimiz.. kardesimin hep fasulyelik olmasi..
- Bisiklet grubu olarak uzaklara gitmelerimiz..
- Bizim tarlaya gidip kiraz, visne, kayisi ve ceviz toplamalarimiz..
- Bayramlarda babaannemin evde yaptigi cevizli baklava ve borekler.. Mevlutlerde verilen pilav ustu tavuk, ayran ve tulumba uclusu..
- Annemin bahcedeki dut agacini sallayip bizim altta carsaf germelerimiz..
-Arka bahcede betona kilim serip arkadaslarla kutlanan dogumgunleri..
- Parmaklara igne batirilarak kan kardesi olunan arkadaslar..
- Yunden kendimize banyo bezi ormeler..
- Babamin Kibris'tan getirdigi sari sacli kocaman bebek..

Guzel seydir cocukluk gercekten de.. O gunlere donus yolu olsa keske, ama yok ki.. nokta..

7 yorum:

  1. ah keşke İpekcim keşke dönebilsek o günlere...son iki yazın beni çok duygulandırdı...bu gün en küçük kardeşimin 20.yaş günü ve ben de çocukluk yıllarımızı düşündüm beraber geçen...küçükken bir an evvel büyümek isteyen bizler şimdi günlerin vızır vızır geçmesinden şikayetçiyiz...:(( ömür defterimizden her gün birer yaprak düşmekte...

    YanıtlaSil
  2. nasıl geçti o yıllar? pazar günleri bizim de plaj sefamız olur, illa şişeden cocacola içer kadınbudu köfteler yerdik. öf, çok güzeldi be!

    YanıtlaSil
  3. Ya sorma Aysecim yapraklar azalmakta ama anilar birikmekte. Sanirim onumuzdeki gunleri de dolu dolu gecirmek icin hala firsat var elimizde. Kardesinin dogumgununu kutluyorum ben de. Birlikte daha nice guzel dogumgunleri kutlamaniz dilegiyle..

    Judycim o pazar gunlerini anlat anlat bitmez degil mi? O tad baskaydi cidden.. Ne kadar kargasa olurdu yaa cocuklar bir yerde yetiskinler bir yerde.. Gulumsuyorum aklima geldikce..:)

    YanıtlaSil
  4. ooff düşünmek o günleri hüzün veriyor ama benzer şeyleri yaşamışız.
    sevdiğin bloglar içinde olmak istiyorum ama olamıyorumm:((
    kızımla yaptığım videoyu gördünmü??
    sevgileeeer:)))))

    YanıtlaSil
  5. Buket, videonu gordum cok sirin gercekten. Takipteyim:)

    YanıtlaSil
  6. parmağa batırılan iğneyle kan kardeş olmak süperdi:)) ama bu kardeşlerle yollar istemeden ayrılınca üzücü oldu:( çocukluğa inmek bile huzur veriyo bana..

    YanıtlaSil
  7. şimdiki çocuklara üzülüyorum bu yaşadıklarımızı hiç bir zaman yaşayamayacaklar.

    YanıtlaSil

Yorumunuz icin simdiden tesekkurler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...