4 Nisan 2015 Cumartesi

Kabaklı Kek

Zucchini Bread yani nam-ı diğer kabaklı ekmek. Ama bence bu bir kek. Amerikalılar üstünde kreması olmayan bu tarz dolgun ve besin değeri yüksek keklere bread diyorlar genelde. 

Kekin içinde kabağın işi ne canım demeyin. Dolapta kalmış iki-üç kabağı değerlendirmek için ideal bir tarif. Ve de bence çayın yanında son derece lezzetli ve besleyici. 

Melodi'nin hasta olduğu için evde olduğu bir günde beraber yaptığımız bu keki beğenmeyen(!) hanfendi, fotoğraf çekerken kemirmekten kendini alamadı. Bakınız: aşağıdaki fotolar. Beğenmemişmiş, peh! :)

Orjinal tarif şu siteden ama ben sizin için Türkçeye çevirdim. 


Kemirilmiş kek :)

Kabaklı Kek

Malzemeler:
Tepsiyi yağlamak için çok az sıvı yağ
1 bardak (cup) ceviz içi
3 yumurta
1 bardak (cup) sıvı yağ
1¼ bardak şeker
½ bardak (cup) esmer şeker
1 yemek kaşığı vanilya özü
3 bardak (cup) un (Ben keklerde genelde tarifteki unun yarısını kullanıyor, diğer yarısını da badem unu koyuyorum. Badem unu bademin tamamen toz haline gelene kadar çekilmiş hali. Böylece kek yerken kendimi daha az suçlu hissediyorum :))
1½ tuz
1 tatlı kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı karbonat
Yarım tatlı kaşığı kabartma tozu
¼ tatlı kaşığı muskat
3½ bardak (cup) rendelenmiş kabak (yaklaşık yarım kilo)
1¼ bardak yulaf
3 yemek kaşığı işlenmemiş şeker

Yapılışı:
1. Fırını 180C ısıtın. Tepsinizi yada kalıbınızı yağlayın. (iki dar uzun ekmek pişirme kalıbı kullanabilirsiniz ama ben kelepçeli yuvarlak tepsi kullandım). Dilerseniz cevizlerinizi bir tepside 8-10 dk. boyunca kavurabilirsiniz. (Ben kavurmadım ama yine de çok güzel oldu). 

2. Yumurta, sıvı yağ, beyaz şeker, esmer şeker ve vanilya özünü büyük ve derin bir kapta karıştırın.

3. Bir başka büyük ve derin bir kapta un, tuz, tarçın, karbonat, kabartma tozu ve muskatı karıştırın. 

4. İkinci karışımın ortasında kaşık yardımıyla bir boşluk oluşturun,  yumurtalı karışımı buraya dökün ve hepsini bir çatal yardımıyla yavaşça karıştırın. Bu aşamada karışım biraz kuru görünecektir. 

5. Kabak, ceviz ve 1 bardak yulafı karışıma ekleyin. Ve tekrar karıştırdıktan sonra harcı fırın tepsisine/kalıbınıza alın. 

6. İşlenmemiş şekerinizi ve kalan 1/4 bardak yulafı küçuk bir kapta karıştırın ve kalıptaki karışımın üstüne eşit dağılacak şekilde serpiştirin.

7. Keki 70-80 dk kadar pişirin. Kalıptan çıkarmadan önce 30 dk soğutun.

9 yorum:

  1. Nefis görünüyor!! Kabak deyince sandım bak kabağı, ama kabağın her türünü çok sevdiğim için bunu da beğeneceğim kesin. Hemen çıktısını alıp koyacağım dosyama!
    Size afiyet bal şeker olmuştur şimdiye kadar:))

    YanıtlaSil
  2. en makbul kek, kemirilmiş kektir:) Melodi de beğendiyese tamamdır zaten, minik gurmem o benim:)

    YanıtlaSil
  3. Kemirilmiş kek :) Kabaklar tezgahlardan kalkmadan denemeliyim , ekşi mayalı denesem hüsrana uğrar mıyım acaba :)

    YanıtlaSil
  4. Kabak dediğin balkabağı mı yoksa yeşil kabak mı?
    nasılda kabarmış böyle, işin sırrı nedir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeşil kabak. Tarifte çay kaşığı yazmıştım ama şimdi farkettim ki aslında teaspoon'un karşılığı bizim tatlı kaşığına daha uygun gibi. Tarifteki karbonat ve kabartma tozu miktarını tatlı kaşığı olarak düzelttim..

      Sil
  5. İpeeek bu keki nasıl kabarttın yahu, kendimden utandım!
    Tam 2 adet değerlenmeyi bekleyen kabağım için denemeliyim de kabarma işi çok gerdi beni:)
    Kemirilmiş kısmına çok güldüğümü ayrıca belirtir kemirgenle minik kardeşini de öperim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla içinde çok az kabartma tozu ve karbonat var kabarmaz gibi görünüyor dimi? Istersen biraz arttır miktarını ama benimki kabardı valla :) Teaspoon ölçüsünü veren bir kaşığım var, aslında bizim minicik çay kaşıklarından biraz daha büyük gibi görünüyor, şimdi kalkıp baktım da :) Evet evet sen arttır kabartma tozu miktarını azcık en iyisi :) Ben de tarifi düzelteyim ;)

      Sil
  6. ellerinize sağlık bloğunuzu takibe aldım bende beklerim
    beautybeybi.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  7. Sekeri cıkartirsak bu tarif tam benlik,sevgili ipek eline saglik

    YanıtlaSil

Yorumunuz icin simdiden tesekkurler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...