6 Ağustos 2014 Çarşamba

Fotoğrafçılık

İlk DSLR fotoğraf makinamı kızım doğmadan önce (eşimden hediye olarak) almış olsam da, Melodi doğduktan sonra bu hobi benim için bambaşka bir anlam kazandı. Onun doğduğu günden itibaren her anını fotoğraflamayı kendime görev edindim. O kadar okul okudum, yer gezdim ama fotoğraf çekmek benim hayatta yaptığım en keyifli işlerden biriydi. Çektiğim her  güzel fotoğraf bende inanılmaz bir heyecan yaratıyordu. Çevremdekilerden olumlu tepkiler aldıkça heyecanım daha da artıyordu. Bir sonraki denememde daha güzel birşeyler ortaya çıkarma isteği oluşuyordu. Motivasyonum arttıkça çabam, araştırmalarım, ve bu işe adadığım zaman da artıyordu. İnternet ortamında annelikten sonra fotoğrafçılığa merak salmış birçok anneyi tanıma ve maceralarına tanıklık etme şansım oldu. Ve benim de yavaş yavaş bu konuda hayallerim ve hedeflerim belirmeye başladı. 

Hedefim sadece kendi kızımın fotoğraflarını çekmekle sınırlı kalmayıp hobimi profesyonelleştirmekti. Ama bu konuda resmi bir eğitim almamıştım ve kendimi geliştirmeliydim. Sayısız makale, kitap, internet sayfası, forum, dergi okudum. Yerel fotoğrafçılık gruplarına katıldım. Photoshop öğrendim. İnternet ortamı verilmiş bir nimet. Bulabildiğim her kaliteli bilgiyi almaya çalıştım. Ve hala da çalışıyorum. Hiçbirşey kolay olmuyor. Ama içinde bir istek varsa zor şeyler, ulaşılabilir ve yapılabilir olabiliyor. Kendi kendimi eğitmek bu anlamda aşırı zor olmadı. Öğrenmek istiyordum çünkü. 

Eğitimin yanı sıra karar verdikten bir süre sonra ekipmanımı yeniledim (bu konuda ve her konuda bana hep destek olan eşime sonsuz teşekkürler), ışığı daha iyi kullanmaya başladım ve aldığım verim daha da artmaya başladı. İlk başladığım yere göre oldukça ilerlediğimi farketmek kendime olan inancımı daha da arttırdı. 

Geçtiğimiz Mayıs ayında kayıtlarımı yaptırdım, websitemi kurdum ve resmen fotoğrafçılık işine ciddi bir adım atmış oldum. Bu işe başlayınca annelikten istifa etmedim tabi. Kızımın fotoğraflarını çekmeyi de bırakmadım. Onunla ilgili çekimler ayrıbusiness ayrı. Şimdilik yarı zamanlı olarak ve evden fotoğrafçılık yapmaktan dolayı çok memnunum. Geri kalan zamanımı yine doya doya kızımla geçirebiliyorum. Bu anlamda kendimi çok şanslı hissediyorum. 
Ben Amerika'da yaşıyor ve işimi de burada yürütüyorum ama Türkiye'de benim gibi fotoğrafçılığa gönül veren annelere ulaşmak ve bildiklerimi paylaşmak adına blogumda yeni bir yazı dizisi başlatmaya karar verdim. Bu aslında uzun zamandır aklımda olan birşeydi ama hani herşeyin bir sırası vardır ya, daha yavaş yavaş kendimi bu alana odaklanabilecek kıvamda görmeye başladım sanırım. Neyse aslında ben de bu konuda tam bir uzman olmasam da en azından bildiklerimi paylaşabileceğimi biliyorum. Ve sizlerin de katılımıyla karşılıklı bir öğrenme ortamı oluşturabileceğimize inanıyorum. Ne dersiniz? Öğrenmek istediklerinizle başlayalım mı? Yorumlarınızı dört gözle bekliyorum :) 

24 yorum:

  1. Ne zamandır size yazmak istediğim şeyler vardı. Açıkçası benim de hevesli olduğum bir yolda daha önce yürümüş birinden tavsiye ve öneriler almak ve iletişimde kalmak istiyordum.. Aman Allah'ım bu teklif sizden bana geldi sayıyorum ve heyecanla bu yolculuğumda bana destek olmanızı bekliyorum :)
    Tabi ki size soracak bir çok sorum var ama önce bu girişimin sevincini paylaşayım sonra bir güzelce sorularımı sıralayıp sizi yorayım :)
    Beraber gelişen ,sırt sırta vermiş tatlı anneler ...
    Keyifli fotoğraflarda buluşalım
    oleyyy :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ne kadar sevindim bilseniz böyle güzel bir tepki aldığıma :) Harika bir anneler grubu olalım, bence de! Sorular gelsin, bildiklerimi seve seve paylaşır ve sorulardan esinlenerek farklı kaynaklara da beraber ulaşırız..
      Sevgilerimi gönderiyorum..

      Sil
  2. ay ben herşeyi ama herşeyi öğrenmek istiyorum kiiiiiii :( hatta okadar öğrenmek istiyorum ki ne soracağımı bile bilmiyorum okadar cahilim bu konuda...fotoğraf çekimi hakkında bildiğim tek şey objektif ve deklanşör...şimdi bu terimler kullanışıyor mu onu bile bilmiyorum..şöyle yapsanız (naçizane bir öneri sadece..ben bugüne kadar başka konuları hep bu yöntemle öğrendilm araştırırken) soru sormaya hacet kalmasa da..baştan itibaren ne ne değildir; neye ne isim verilmiştir..adımlar nedir sonuçlar nasıl olabilir...adım adım öğretseniz ve hatta ilk tıklayıp öğrenen ben olsam...ay yazarken bile heyecanlandım...burda (marmariste) bu konuda hiç kurs yok..sırf bunun için izmirlere hidip gelmem de olası değil...çok sevinirim böyle bir etkinlik olursa... okadar üretimlerim var ki sırada yayınlanacak...sırf bu fotoğraf mevzuu yüzünden ne hevesim kalıyor ne yayın yapıyorum...mesela ilk olarak nasıl bir makine almalıyız ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok heyecanlıyım!! :) Baştan başlayıp yavaş yavaş bildiklerimden bahsetmeye çalışacağım zevkle.. "Işık" konusundaki ilk yazımı yazmaya başladım bile:)

      Nasıl bir makine almalıyım? konusunda buradan fikir alabilirsin: http://hepyesil.blogspot.com/2014/03/hangi-fotograf-makinasn-almal.html

      Daha nice güzellikleri paylaşmak üzere!
      :)

      Sil
    2. HEMEN BAKICAM ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM :)

      Sil
  3. off..ne çok yazmışım heyecandan :(

    YanıtlaSil
  4. bu ara sessizim çünkü,yoğunum,başımı kaşıyacak vaktim yok...yorum yazamadam,soru soramasam bile bilki,bu konudaki en büyük takipçinim:)çok mutlu oldum bu haberi okuyınca,umarım çok bekletmezsin bizi:)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba
    Blogunuzu gezindim.. fotoğraflar öyle güzel ki.. tebrik ederim sizi.. hem öğreniyor hem öğretmek istiyorsunuz.. gönlünüz bol...
    fıstık çok şeker :) maaşallah diyorum
    benim de 31 aylık oğlum var.. Tuvalet eğitimiyle uğraşıyoruz bu ara.. hatta dün detaylı bir yazı yazdım bu konuyla ilgili .. bol bol fotoğraf video çekiyorum..ama amatörden de amatör :)
    sevgiler,

    YanıtlaSil
  6. Süper olur süper ben sünger gibi emecek yer arıyorum bu konuda.Gidip gelip Ayda'nın yazısını okuyorum.Ama işteki yoğunluktan vakit çok az kalıyor ,sürekli uygulama yapmak lazım sürekli.Ama yine de pes etmiyorum.Her yararlı bilgiye açım bu konuda ve dört gözle beklemedeyim.Başarılı olmak ve başardığı konuda bildiklerini paylaşmak müthiş bir şey.Harikasınız.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba. Bende bir dijital makine var, belki vasatın altı. Ama onu tam performans kullanmayı çok isterdim. Bir kere fotoğraf kompozisyonu oluşturmayı merak ediyorum. Geçenlerde bir araştırmıştım, fotoğrafı -ana objeyi- ortalayarak değil de sağa veya sola yakın çekersek daha güzel çıkarmış, hatta buna altın oran mı ne deniyormuş. Sonra bir ara takip ettiğim derginin fotoğraf sayfası vardı, orda da çekeceğimiz nesnenin tamamını içeri almamız gerektiği yazılıp dururdu. Yani yarıda bırakmayacakmışız, süreklilik arzedecekmiş -temaya göre değişiyor tabi-. Bunlar bana yol göstermek yerine kafamı karıştırdı, tamamen ilgi alanımdan düştü fotoğraf. Bir de mesela makinede 2.3 gibi bir değerler yazıyor, f ile başlayan? Şu an ne yazdığını gerçekten hatırlamıyorum (fwd miydi acaba?). Onlar ne oluyor? Kullanma kılavuzunda görememiştim. Işık konusu zaten fotoğrafın temel konusu galiba. Tüm bu konular hakkında yazmanızı çok isterim. Vira bismillah :)

    YanıtlaSil
  8. Merhaba:) Fotoğraf yolundaki adımınız çok doğru olmuş çünkü gerçekten başarılı çekimleriniz var maşallah:) hele Kızınız... O'na ayrıca maşallah ne kadar şirin ne kadar da tatlı oyyh...Benim henüz çocuğum yok ama olduğunda inşallah, böyle güzel bir çalışma yapmak isterim harika bişi bu ya:)
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. bu kadar paylaşımcı olmanız, yeni başlayacaklara yol göstermeniz ve cümlelerinizdeki samimiyet sizi uzaktan takip eden beni bile mutlu etti. Allah yolunuzu açık etsin, iyi niyetli güzel fotoğraf çeken anne :))

    YanıtlaSil
  10. yolun çok ama çok açık olsun, kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Yaklaşık bir buçuk senedir blog yazıyorum. Blogumda çoğunlukla kendi çektiğim fotoğrafları kullanmayı tercih ettim genellikle. İlk etapta cep telefonuyla çekiyordum tabi. Zaman geçtikçe, fotoğraflarımın görüntü ve renk kalitesinin yetersizliği beni huzursuz etmeye başladı. Ve eşim yeni bir fotoğraf makinesi hediye etti:) Fotoğraf çekme merakım olduğunu yeni yeni keşfediyorum. İlginç kareler, iç içe geçmiş tezatlıklar, hayatın içindeki küçük ama önemli detaylar öylesine dikkatimi çekiyor ki artık... Ama fotoğrafçılık çoook engin bir deniz. Ve bu yolları yürümüş, yeni başlayanların anlayabileceği bir dille tüm detayları gönüllü biçimde bizlere aktaracak bir blog yazarı arkadaşımızın olması da çok mutlu edici:) Merak ve ilgiyle bekliyorum paylaşımlarınızı:)

    YanıtlaSil
  12. Oohh bu ne güzel bir haber böyle İpek :) Ben bayılıyorum senin karelerine..O zaman ilk sorumu yöneltebilirmiyim..Özel beyaz ayarı yapmama rağmen benim fotoğraflarım hep grimsi çıkıyor..Üzerinde çok oynama yapmayı da sevmiyorum..

    YanıtlaSil
  13. Fotograflarınızı hayranlıkla takip eden biri olarak önerinizi sevinçle karşılıyorum:)

    YanıtlaSil
  14. Uzun zamandır sizi takip ediyorum. Yavaş yavaş siz olma yolunda ilerliyormuşum meğer :) Fotoğraf çekmeye bayılıyorum. Artık yeter Sevda dedikleri bile oluyor bazen :)))))) Sanırım çocuğum olursa ben de peşinde foto çekmek için gezeceğim :)))) Blogumda da çektiğim kendimce güzel olan fotolarımı paylaşıyorum. Ama sizin fotoları görünce daha çok çalışmam gerektiğini farkediyorum :) Bu konuda sizi örnek aldığımı bilmenizi isterim ;) Sizin yazdığınız bilgilerinizi okumak isterim. Neler soracağımı bilmiyorum pek. En çok merak ettiğim ise lenslerin ne işe yaradığı. Makine almayı bu yüzden erteliyorum sanırım. Yeni işinizde başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
  15. Otuz yaşima sayili günler kaldı ama hala bir uktedir fotograf.ortaokulu bitirdigimde yani 15 16 yaşlarimda belediyenin ucretsiz kurs afişini incelerken annemler bilgisayar kursunu diretirken benim gözüm hep fotoğrafçılık daydı ama kismet olmadi malzeme eksikliginden.Birkac aydir da yine bu tutkum depreşip dururken bu yazi ne de guzel geldi ins yazılarınızı buyuk hevesle bekleyeceğim

    YanıtlaSil
  16. süper bir yazı dizisi olacak sanırım, fotoğraf çekmek bana o kadar yabancı ki! tüm yazılarınızı dikkatle okuycam, bu arada bloğuma da beklerim, sevgiler..

    http://birdikbinbak.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  17. şimdiden hayırlı olsun Melodinin tatlı annesi..
    fikir çok güzel.devamı da gelir inşallah.eşim fotoğraf çekmekle hobi olarak uğraşıyor. bana da çekerken yardımcı oluyor..fotoğraf çekmek benimde ilgi alanımda :) onun için sevindim böyle bir girişime..:)

    YanıtlaSil
  18. eee ben dün uzun uzun yazmıştım ama büyük ihtimalle iş yoğunluğunda yayınlaya basmadım!
    Neyse işte, ben bu habere çok çok sevindim, dört gözle bekleyeceğim postlarını, ilk başlarda çok fotoğraf çekip çok okuyordum ama son zamanlarda sıkıldım sanırım hep aynı şeylerden ve evin içinde fotoğraf çekmekten... Zaten yetişemiyorum da, instagram, pinterest, bloglar, twitter, Etsy derken akşamlar öyle hızlı geçiyor ki. Haftasonu geldiğinde de ne yapacağımı şaşırıyorum...
    Senin gelişimin öyle güzel oldu ki gözümüzün önünde harika bir fotoğrafçı yetişti:)) Senden öğrenecek çok şeyim var çoook...

    YanıtlaSil
  19. nicedir sessizce bloğunuzun takibindeyim bu mesajla sessizliğimi bozdum artık, böyle bir birikimi paylaşmanız takdire değer doğrusu, en güzel fotoğraflarımla baş başa saatler geçirmek benim de en büyük isteğim, adım adım yaklaşacağıma inanıyorum, sevgilerle....

    YanıtlaSil
  20. fotoğraflarına hayranlıkla bakan biri olarak heyecanla takipteyim!

    YanıtlaSil

Yorumunuz icin simdiden tesekkurler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...