16 Temmuz 2014 Çarşamba

Kısa kısa Melodi

- İngilizcesi iyice gelişti. Kendi kendine arkadaş bulabiliyor, tanımadığı çocukların yanına gidip "hi, what doin'?" diye sorup duruyor, ingilizce çocuk şarkılarına dili döndüğünce eşlik ediyor :) Türkçe konuşurkense olumsuzluk eki kullanmama konusunda hala kararlı. Kendine özgü bir dil oluşturmuş durumda. Mesela: 'Gelmiyorum' yerine 'no geliyorum' yada 'hayır geliyorum' diyor. Bu konuda onu kendi haline bırakmış durumdayız. Düzeltilince kızıyor. Zamanla doğrusunu kullanmaya başlayacağını umut ediyor ve bu konuda zorlamak istemiyoruz. 

- Pırt (!) yada gak (!) yapınca ona 'excuse you!' diyorum, o da kıkırdayarak 'excuse you, me!' diyor ":))

- Akşamları uyumadan önce dinlemekten en çok hoşlandığı hikaye Oz Büyücüsü. Oz büyücüsü bizim evin en büyük kahramanlarından. Oz büyücüsü konusu açılınca Melodi de ' pokus pokus pufff!' diyerek bize sihir yapıyor. 

- Büyünce balerin olmak istiyor. Tütüsünü ve bale ayakkabılarını giyip kendi etrafında dönmeye bayılıyor.

- İstediği birşeyi yapana kadar pes etmeyen bir karaktere sahip. Onu birşeyden vazgeçirmek, deveye hendek atlatmaktan daha zor olabiliyor. 

- Birşeye kızdığında iki elini yumruk yapıp beline koyuyor ve kaşlarını çatıp 'ben sinirlendim!' diyor. Bir konuda anlaşmazlık yaşıyorsak, onun o tavrını görünce direk yumuşuyorum ve hatta eriyip bitiyorum:) 

- Söylediği (yada söyleyemediği mi desem) bazı kelimeler:
domunur - dondurma
porkatal - portakal
öskürdüm - öksürdüm
:)

















11 yorum:

  1. Benimde bu yaşlarda bir yeğenim var ve o doğduktan sonra çocuklara daha farklı bakıyorum. Hepsi daha candan, daha sıcak ve yakın geliyor. Melodi'nin bu şirin tavrına söylediklerinizi de ekleyince aklımda canlanan minik kız beni çok gülümsetti... Her çocuğun hali başka oluyor. Tek bir kelimesi ile inanılmaz şaşırtabiliyor. Geçenlerde annesine "Anne, dayım erkek oldu." demiş. Ablam kalıvermiş. Meğer bizim ki dayısı artık küpe takmadığı için onun erkek olduğunu düşünmüş. Ona neden böyle düşündün diye sorduğumda :) kızların küpe taktığını, erkeklerin takmadığını söyledi...
    Bende erkeklerde takabilir dediğimde... "Ama babam takmıyor!" dedi. Biran ne diyeceğimi bilemedim. Şu yaşta öğrendikleri, yaşadıkları, hayal güçleri o kadar çok ki...

    Biraz uzun bir yorum oldu ama... Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ersin, senin yeğenin de çok tatlıdır eminim, bütün çocuklar gibi. Dünyaları o kadar kücük ve güzel ki, insan çoğu zaman hayran kalıyor. Çocukların etrafinda olmak insana ayrı br mutluluk ve neşe veriyor gerçekten. Güzel sözler için çok teşekkürler. Sevgiler..

      Sil
  2. Ama bu tam yemelik ısırmalık bişey ya.Öyle elini beline koymasına falan gerek yok ben bu kızı her türlü mıncırırım ama tabi konuşunca o ağızdan bal damlıyordur o kesin.Hele o büyük şaşkın gözler yok mu.Allah nazarlardan saklasın.Gülen yüzü hiç solmasın.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar, çok ama çok teşekkürler.. :) Bizim kızı mıncırmak serbest.. :)

      Sil
  3. Yerim ben onun "No geliyorum"unu. Maşallah ne kadar şanslı iki dil birden öğreniyor. Özlemiştim zaten cimcimeyi. Sen ara ara haberdar et bizi Melodiden ve senden. Öpüyorum sizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alevcim, çok tesekkurler, Sanslı olmasına şanslı da zaman zaman zorluklarını da görüyoruz. İlerde iki dili de iyice kavradığında daha iyi olacaktır inşallah.. Ben de seni ve tatlı kızlarını öpüyorum.. :)

      Sil
  4. Henüz bir çocuğumuz yok ama hisseder gibiyim anlattıklarını..büyüyor,yeni şeyler öğreniyor,her gün kendine bir şey katıyor,özgüveni gelişiyor...Tüm bunlar olurken siz farkındasınız,yanındasınız..

    Ah Melodi..acaba bir kızım olursa adını Melodi mi koysam diye düşündürüyor beni..
    Mutlu ,huzurlu,sağlıklı günler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay nasıl sevinirim bilsen, kendi kızın da olur, adını da Melodi koyarsın insallah :) Cok tesekkurler güzel dilekler için :)

      Sil
  5. Ay kocaman olmuş maşallah.
    Kuzucuk günden güne büyüyor ve bir bilse ne kadar şanlı :)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. ama bu cok tatlı ve cok akıllı maşallah.simdiki çocuklara müdahale edilmediği ve belirli konularda korkutularak yetiştirilmediği için yeteneklerini ve duygularını daha iyi ortaya çıkardıklarını düşünüyorum.bir de Melodi'de şunu farkettim baya büyümüş annesi :)

    YanıtlaSil
  7. Maşallah ne kadar büyümüş. Ne tatlıdır o cimcime komuşurken <3

    YanıtlaSil

Yorumunuz icin simdiden tesekkurler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...