20 Mart 2014 Perşembe

Çiş Merasimi :)

Sonunda Melodi tuvalet eğitimi konusunda hazır olduğuna dair ipuçları vermeye başladı ve kreşteki öğretmenleriyle beraber kolları sıvadık. Son 3 gündür gündüzleri bezsiz geçiriyoruz. Ben ondan daha heyecanlıyım. Her yarım saatte bir çişin var mı sorusunu sormaktan çocuğu bıktırma derecesine gelmiş olabilirim. O ise 2 saatte bir sakince kendi kendine lazımlığa oturup işini hallediyor. Sürekli sorduğum için 'amma kafa ütüledi bu anne kişisi ya' deyip vazgeçecek diye korkumdan bugün artık çok sık sormamaya karar verdim...:) Kazalar olmuyor  mu? Oluyor. Mesela bugün 3 kez oldu. Ama düşündüğümden daha iyi gidiyor gibi.

Bugün konuştuğum biri bu süreçte çocuğu klozete her tuvalet yaptığında renkli bir sıvı döktüklerini ve o sıvının çocuğu tuvaletini yapmaya teşvik ettiğini söyledi. Bir de tuvaletini yapınca müzik çalan lazımlıklar varmış, onu öğrendim. Allahım ya, bir de dansöz çıkıp oynasa tam olacak. Ne büyük olay!! :))

Bense kendisine rengarenk çamaşırlar aldım, giyerken heyecandan dört köşe oluyor adeta :))


Dün bezlerini dağıtmış oyun oynuyordu. Fotoğrafları da o ara çekiverdim. Bezleri baby Aida'ya verelim mi diye sordum. Kaşlarını çatıp 'nooooo' dedi. Kullanmasa bile onlar onunmuş. Eşyalarımız da çok kıymetli yani. Ne yapacaksa.. Tamam tamam vermiyoruz dedim, rahatladı :))

Neyse efendim, bu ara bizim evin gündemi bu. Her tuvaletten sonra ailece gidip çişe bakıyoruz, seviniyoruz! :) Cok 'çiş'ten bir muhabbet oldu ama öyle demeyin bizim içimiz pır pır.. :)))


12 yorum:

  1. melodi büyüyor ve bende buna okuyarak tanık oluyorum .Maşallah kuzuya ...Mevlüde

    YanıtlaSil
  2. Maşallah Allah nazarlardan korusun güzel bebişini. :)

    YanıtlaSil
  3. allah kolaylık versın *-* sevgıler melodıye

    YanıtlaSil
  4. Maşallah o güzel yüze :) size kolay gelsin. Renkli sıvı meselesini sevmedim ben :( renkli çamaşır fikri harika .sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. he he sizi çok iyi anlıyorum :) biz de yeni hallettik bu mevzuları, her icraat sonrası alkış nümayiş sanırsın evde parti var :) bizde gülen yüz stickerları çok işe yaramıştı. her tuvalet sonrası kendi elleriyle yapıştırdı banyo dolabına ve çok keyif aldı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sticker fikrini duymuştum ama nedense çok gerek kalmadı bizde. Birgün bir baktım, bizimki kaç aydır orda öylece duran lazımlığa gidip oturmaya başladı kendi kendine :)

      Sil
  6. Maşallah çok tatlı bir kız Melodi, çiş eğitiminde başarılar, sevgiler :))

    YanıtlaSil
  7. aynı muhabbetler iki haftadır bizim evde de var:-)gunduzleri hallettik çoktan ama geçeleri sık sık kaldırıyorum cise .dün gece ilk kez beni çağırdı uyanıp çok sevindim tabi:-)siz gece eğitimini sonraya bıraktınız sanırım.Allah kolaylik versin hepimize sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. biz küçüklü büyüklü çıkartmalar kullanırdık ...her çiş yapıp el yıkadıgında boy uzatmak için kullandıgı basamağına yapıştırırdı kendisi seçip...ikea dan altı kaymayan çocuk basamaklarından almıştık.oradada vardır elbet bir çeşidi...renkli sıvı çok şeker fikir:)) sadece şunu hatırlatmak isterim GECE-GÜNDÜZ aynı anda bezi çıkartmak TÜRKİYE de ki hemen hemen her dr un ve çocuk gelişimcisinin önerisi...Kafası karışmamış.sorumlulugunun bilincinde olmuş oluyor.YATAGI KORUMAK İÇİN SU GEÇİREMEYEN ALEZ -YATAK KORUYUCU LASTIK KATMANLI ÇARŞAF öneririm.Bir de gündüz kazalarını engellemek için ALIŞTIRMA KÜLODU DENİLEN bir çamaşır var...İlla ki onun da benzeri bulunur oralarda...Dışı muşamba gibi içi emici havlu pofidik bir külot...çocuklar sevmesede anneye azcık kolaylık.MELODİ çok şeker ve akıllı bir kız...insallah keyifle geçersiniz bez siz hayata..sevgiler...Pınar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pınar, ben bu işi biraz kafama göre yapıyorum aslında. İnternette öyle çok araştırma yapmadım, doktora da pek sormadım. Herşey kendiliğinden olmaya başladı ve akışına bıraktım. Alıştırma külodu olayına hiç girmedik. Ben gidip direk normal külot aldım ve onu giydirmeye başladım. Çok sevdi tabi :) Gece konusundaysa hala cesaretim yok bezi çıkarmaya. Çünkü sabahları oldukça dolu oluyor altı. Gece yatmadan içtiği süt miktarını ve içme zamanını kontrol altına almaya çalışıyorum önce. Sonradan yavaş yavaş kuru kalkmaya başlar diye umut ediyorum :) Baktım işe yaramıyor, gece kalkmalarına başlarız artık napalım.. Ben de sevgilerimi gönderiyorum..:)

      Sil
  9. Melodi nasıl büyümüşş git gide güzelleşiyor.Eskişehirden ona bin bir kere maşallahhh :)

    YanıtlaSil
  10. Melodi çok ama çok tatlısın:)

    YanıtlaSil

Yorumunuz icin simdiden tesekkurler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...