26 Ağustos 2013 Pazartesi

Öğrenen ve Eğlenen Çocuklar Grubu

Geçen gün Koreli bir arkadaşımla henüz okula başlamamış olan çocukların evde nasıl aktiviteler yapıp, neler öğrenebileceği konusunda sohbet ediyorduk. Bana yeni girdiği bir arkadaş grubundaki annelerin uyguladığı bir yöntemden bahsetti. 

Ev hanımı olan 4 anne aynı yaş grubundaki çocuklarına (4-5 yaşındaki 4 çocuk) dönüşümlü olarak öğretici aktiviteler yaptırıyorlarmış. Her bir anne bir alana odaklanarak o alanda araştırma ve hazırlık yapıp haftada 1 saat bu 4 çocuğa aktivite imkanı sunuyormuş. Müzik, sanat, spor ve okuma olmak üzere 4 dalda çocuklar her hafta değişik etkinliklerle öğrenip eğleniyorlarmış. 

Fikir, arkadaşımla bana o kadar sıcak geldi ki pek yakında bunu biz de mi yürürlüğe soksak diye düşünmeye başladık. Arkadaşımın oğlu Melodi'den sadece 5 ay büyük ve iki afacan gerçekten çok iyi anlaşıyor. Dolayısıyla biz de haftada 1-2 defa bir araya gelip oyun oynamalarına fırsat veriyoruz. Ama bundan sonra biraz daha planlı birşeyler yaptırma düşüncesi ikimizi de çok heyecanlandırıyor. Bizim bücürler daha küçük olduğu için şimdilik kısıtlı etkinlik var gibi ama zamanla zenginleşeceği aşikar. 
Çocukların her daim meraklı ve öğrenmeye açık oluşunu çok seviyorum. Daha küçük yaşlardan itibaren onları yoğurup beslemenin hayatın her alanında onlara fayda sağlayacağına yürekten inanıyorum.

Ben Melodi'nin bilgili, kültürlü bir insan olmasını çok istiyorum ama en çok da yaratıcı ve sosyal bir yapıya sahip olmasını istiyorum. Çünkü bu özellikteki insanların daha mutlu olduğunu gözlemliyorum hep. Bu iki özellik genlerle gelse de, eğitimle ve çocuğun etrafındaki çevrenin zenginleştirilmesiyle de artabileceğine inanıyorum.

15 yorum:

  1. degişik kültürlerden çevre edinmenin yararı,sayenizde harika bir fikir kaptık:)teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. bende keısnlıkle bılgıolı olmasının yanında cok sosyal olmasını ıstıyorum oyzuden bale ve pıyano sart:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her türlü imkani sunmayi arzu ediyoruz biz de anne-baba olarak. Artik neyi sever, neyi devam ettirirse bizim hosumuza gidecek, eminim... Ama piyano ve bale kulaga cok hos geliyor... :)

      Sil
  3. Ne güzel bir fikir... Biz de arkadaşlarla toplanıyoruz ayda bir gibi.. yaşıt kızlarımız var... Gerçi şimdi hepimizin ikinciler geldi artık zor yaparız ama bir fikir olarak sunayım ben de... hepimiz farklı konularda oyunlar aktiviteler bulup çocuklarımızı oynatabiliriz... sizin aktivitelerden kareleri sabırsızlıkla bekliyorummm... Melodi'nin avantajı farklı kültürden çocuklarla bir araya gelmesi... Daha eğlenceli olabilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de paylasin o zaman etkinliklerinizi, karsilikli bir sinerji yaratalim :))

      Sil
  4. çocukların her yaşta öğrenebildiğine şahit oldum.. beyinleri almaya o kadar hazır ki. şaşırıp kalıyoruz bazen. Çocuklar en çok akranlarından öğreniyorlar ayrıca. Bunu her fırsatta kullanmak gerekiyor.. Çok güzel bir noktaya deyinmişsiniz.. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Iste o akranlarindan en cok ogrenme konusu var ya, bizi kres konusunda durten etkenlerin basinda geliyor.. Ne kadar cok arkadaslariyla bir arada olursa o kadar iyi bence de.. Biz o kadar buyuguz ki onlar icin..

      Sil
  5. ah herşey bir yana dürbünlü pozlar harika.. bilgi, kültür neyse de bu hal yetti bana ya:)

    YanıtlaSil
  6. Blogunu ve IG hesabını yeni keşfettim ve bu güzel karelerle & yazılarla tanıştığım için çok mutlu oldum. Umarım keyfiniz, huzurunu hep böyle devam eder.
    Istanbul'da da eskiden Montessori anneleri toplanıyor ve her ay bir evde aktivite geçekleştiriyorlardı. Ben bir çalışan anne olarak bu konuyu çok takip edemedim ama oğlumu elimden geldiğince yaşıtlarıyla farklı ortamlarda buluşturmaya çalışıyorum ve gerçekten çok faydasını görüyoruz. Bu sene 1 hafta boyunca yaz tatilinde hergün buluşturduğumuz İngiliz oyun arkadaşı sebebiyle müthiş bir İngilizce öğrenme isteği arttı mesela.. Eminim siz de çok güzel aktiviteler keşfedeceksiniz. sevgiler. Savas Caglar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Melodi çok aktif bir çocuk olduğu için fiziksel etkinliklere ağırlık veriyoruz aslında bu ara daha çok. Park, bahçe, spor salonu vs. enerjisini atmaya çok yardımcı oluyor. Ama aslında ben masa başında birşeyler yapma ve yaptırma konusunda çok hevesliyim. Biraz daha büyünce sanırım daha iyi odaklanabilecek ve motor becerileri daha çok gelişmiş olacak benim istediğim şeyler için. Bakalım, her yaşın ayrı bir tadı ve güzelliği var aslında. Maruz kaldıkları her türlü şeyden birşey öğrendikleri kesin. Ama en çok da yaşıtlarından öğrendikleri konusuna katılıyorum. Oğlunuzla güzel günler dilerim... Sevgiler...

      Sil
  7. harika bir fikirmis gercekten! sizin etkinlikleride merak ediyorum :) ve yine melodiye bayildigimi soyleyebilir miyim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım ben de merak ediyorum bizim etkinlikleri, küçük bıdıklarla hergün sürprizlerle dolu :))) Çok teşekkürler..

      Sil
  8. Super bir fikir,cocuklarin diger cocuklarla paylasimlari Gercekten cok onemli biz ne kadar evde birseyler yapmaya calissakta onlarin sosyal olmalari icin mutlaka Boyle aktiveteler yaptirmak gerekiyor....

    YanıtlaSil

Yorumunuz icin simdiden tesekkurler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...