11 Ocak 2011 Salı

Sahilde Kafka - Haruki Murakami

Okuyanlar cok begenmis, ben de o yuzden listeme aldim ve 2011'de onceligi ona verip okudum ama bir de bana sorun nasil okudun diye. Basta konu ilginc geliyor: Japonya'da 2. Dunya savasi yillarinda ormanda birdenbire bilinmeyen bir nedenle bilincini kaybeden ilkokul cocuklari, doktorlarin ve Amerikan hukumetinin yillar suren arastirmasi.. Diger taraftan kedilerle konusabilen ve surekli herkese akilli biri olmadigini soyleyip duran yasli bir adamcagiz ve evden kacip bir kutuphaneye siginan 15 yasinda bir cocukcagiz.. Bir sekilde surukledi konu kitabin yarisina kadar, merak ettirdi ama ozellikle yarisindan itibaren bana afakanlar basmaya basladi. Uzun ve gereksiz olaylar, ayrintilar, bitmek bilmeyen yollar, tekrarlar.. Ne yalan soyleyim oldukca sacma geldi bircok olay.. Yani bazen bazi kitaplarda sacma, dogaustu olaylar ilginc, konuyla baglantili yada eglenceli gelir ya, bundaki o tarz olaylar hic bana hitap etmedi acikcasi. Goodreads 'te nasil 4.04 puan almis ve bu kadar insan nasil begenmis bu kitabi anlamadim.. Beni pek sarmadigi kesin..

Son zamanlarda iyice anliyorum ki ben tarihte yasanmis gercek olaylari ve anilari okumayi cok seviyorum. Kurgu olacaksa illa surukleyici olmali, icinde felsefik anlamda guclu ogretiler olmali ve bana birseyler katmali o kitap.. Yoksa bos gibi geliyor, zamanimi bosa vermisim gibi geliyor, ne bileyim..

Haruki Murakami onemli bir Japon edebiyatcisiymis, ama daha ilk kitaptan yildizlarimiz cakismadi, belki de Ingilizcesini okudugum icin sarmadi diyecegim ama okudugum kitaplarin %90'i Ingilizce oluyor zaten ve bazilarini pekala da sevebiliyorum.. Neyse.. Haydi bakalim acilisi yaptik, iyi okumalar 2011'de...

Bu arada 50 Book Challenge gibi seyleri gorup gaza gelmek ve hedefe ulasmak icin her onune geleni anlamadan okumak degil, insanin kendine faydali kitaplari elinden geldigince anlamaya calisarak okumasi gerektigine inaniyorum. O yuzden bundan sonra daha da dikkatli sececegim zamanimi verecegim kitaplari..



Bu da Murakami okuyan bendeniz...


5 yorum:

  1. bu aralar herkes Murakami okuyor, ben de merak ediyordum ama merakım geçti şimdi.

    ben Tarihçi'yi okuyorum şimdi, onu okumuş muydun? elimden bırakamıyorum valla yapıştım kitaba, drakula, tarih, balkanlar derken ben de uykusuzluktan vampire dönüyorum yavaştan:))

    YanıtlaSil
  2. Tarihci'yi okumadim ve merak ettim simdi, yazari kim? Turk mu? Turk kitaplarini okuyamiyorum simdilik ama Turkiye'ye gidince bir bavul depolayacagim, listem kabarik :))
    Iyi okumalar :))

    YanıtlaSil
  3. yok canım, The Historian, Elizabeth Kostova yazarı. tarih, vampirler, budapeşte, istanbul derken aklımı aldı, çok zevkli bir roman:)

    YanıtlaSil
  4. IKEA'dan almistim okuma koltugumu, cok rahat tavsiye ederim zeynep :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz icin simdiden tesekkurler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...