31 Temmuz 2014 Perşembe

Milföy Hamuruyla Ispanaklı Börek

Sık sık görüştüğüm Koreli arkadaşlarım var. Çocukları Melodi'yle hemen hemen aynı yaşta olduğu için her hafta oyun buluşmaları yapıyoruz. Çocuklar oynarken anneler olarak biz de kültür paylaşımında bulunmak amacıyla çeşit çeşit yemekler yapıp birbirimize ikram ediyoruz. Koreliler inanılmaz acı seviyorlar, ve çok fazla deniz ürünü yiyorlar. Şimdi aramıza Japon bir arkadaş daha katıldı, grubumuz renkleniyor. 

Geçenlerde yine bir buluşmamızda Koreli arkadaşım  bize 'spicy rice cake stew' yaptı. Bol acılı, sulu, içinde sıkıştırılmış pirinç (rice cake - makarna gibi bir kıvamda), sebze ve fish cake (yine makarna kıvamında balıklı bir yiyecek) olan bir yemek. Ben normalde acı yiyemem ve bunu bildikleri için bana 'bak biraz acı, yiyebilecek misin' diye uyarıda bulundular, ben de 'bir tadına bakayım' dedim ve masadan kalktığımda iki tabak bitirmiştim :) Yani bence epey güzeldi. Özellikle fish cake'i çok sevdim, hatta buradaki Asya marketinden almaya yeltendim ama gittiklerinde Los Angeles'taki Asya marketinden alıyorlarmış. Bir dahakine bana da alacaklarına dair söz aldım, o kadar güzeldi yani.

Bu hafta ben de onlara milföy hamurundan ıspanaklı börek yaptım. Götürmeden bahçede hemen fotoğraflarını çekiverdim. Ve de arkadaşlarım böreğe bayıldılar.

Tarifini burada paylaşmak istiyorum çünkü o kadar pratik bir börek ki. Yeter ki elinizde milföy hamuru olsun. 

İçindekiler:
- Milföy hamuru
- 1 soğan
- Çok az zeytinyağı
- 1 demet ıspanak
- 1 yemek kaşığı salça
- Tuz, karabiber
- 1 yumurta sarısı
- Çörekotu yada susam

Yapılışı:

Önce iç malzeme için soğanı küp şeklinde doğrayıp, tavada biraz zeytinyağıyla kavuruyorsunuz. Salçayı ekliyorsunuz. Yıkayıp doğradığınız ıspanağı tavaya ekliyor ve karıştırıyorsunuz. Ve tuz, karabiber ekliyorsunuz. İç malzeme bu kadar. Sonra bu karışımı hamurun içine koyup börekleri tepsiye diziyorsunuz. Üzerine yumurta sarısı sürüp, çörekotunuzu yada susamınızı serpiştiriyorsunuz. Üzeri kızarana kadar pişiriyorsunuz.

Benim milföy hamurum kare şeklindeydi ve ben biraz küçültmek için üçgen şeklinde ikiye böldüm. Gördüğünüz gibi milföy hamuru pişince fazlasıyla büyüyen bir hamur. Kendinden yağlı olduğu için, hamura süt, yağ, yumurta karışımı sürmek gerekmiyor. Bu yüzden ben milföy hamurunu tembel işi buluyorum ve de çok seviyorum :) Denemek isterseniz şimdiden afiyet olsun! ;)

3 yorum:

  1. Çeşit çeşit kültürlerle birarada olmak,her birinden yeni birşeyler öğrenmek....ne güzel.

    YanıtlaSil
  2. Bu yemeli icmeli kultur paylasimina bayildim:) Benim buradaki butun arkadaslarim da farkli ulkelerden, her gun yeni bir seyler ogreniyorum, cok keyifli gercekten..

    Borek harika gorunuyor, afiyet olsun, sevgiler, Melodi'ye opucukler :)

    YanıtlaSil
  3. merhaba ben ters1köşe bloğu sahibesi Selin http://balansvemanevraa.blogspot.com.tr/ bana ait renkli şeylerin yer aldığı bloğuma bir süredir yazıyorum.sizin bloğunuzu da çok beğendim :) benim bloğuma da beklerim :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz icin simdiden tesekkurler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...