18 Şubat 2014 Salı

Ispanaklı Pankek

Annelerin misyonlarından biri de bazı sebzeleri yemeyen çocuklara gizlice nasıl yediririm diye planlar yapmak, keklerin tatlıların, hamurların içine sebzeleri, yada diğer besin değeri yüksek şeyleri tıkıştırmaktır genelde, değil mi? Eminim sesimi duyan birileri var:) Ben de ıspanak yemeyi reddeden bir bücür için bu sabah bir pankek tarifi denedim. Biraz değişik görünüyor, ama tadı gayet güzel oldu. Kahvaltı tabağını süsleyip püsledim ve çok eğlenceli birşey yiyecekmişiz gibi bir hava yarattım, ve bingo! :) 


Ispanaklı Pankek

İçindekiler:
1 bardak taze ıspanak
1 bardak süt
1 yumurta
1 yemek kaşığı sıvı yağ
1 bardak un
1 yemek kaşığı şeker
1 çay kaşığı kabartma tozu
Yarım çay kaşığı karbonat
1/4 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı tereyağ yada margarin

Yapılışı:
1. Ispanak, süt, yumurta ve sıvıyağı blendırda 30 sn. kadar karıştırın.
2. Orta boy derin bir kapta un, şeker, kabartma tozu, karbonat ve tuzu karıştırın. Ardından ıspanaklı karışımı unlu karışıma ekleyin, tekrar iyice karıştırın. 
3. Tavaya koyduğunuz tereyağ (yada margarini) eritin ve pankekleri pişirin. 


5 yorum:

  1. Eveeeeet annemde bana ispanakli kek yedirerek baslamis bu sebze asilama operasyonuna :))) afiyetler olsun :)

    YanıtlaSil
  2. ıspanak nasıl güzel renk vermiş.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. ay ben bunu daha once hıc gormemıstım melodının anneısı *-*
    ablamlar var çocuk ıkı lokma yesın dıye takla atacak durumdalar ben hmene soylıyım .
    ben sızın gızlı yenı hayranınızım *-*

    YanıtlaSil
  4. tek kelimeyle harika görünüyorlar... :)

    YanıtlaSil
  5. Yahu harikaymış, bunu ben kendim için deneyeceğim :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz icin simdiden tesekkurler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...