20 Eylül 2013 Cuma

Kreşte İlk Hafta / First Week at the Daycare

'Okul'da ilk haftamız biraz zor geçti. Milyon defa gelip seni alacağım desem de yine de gözyaşları sel oldu. Her bıraktığımda benim de canım gitti ama ha gayret, alışacak ve bu onun için çok iyi olacak diye kendimi güçlü olmaya zorladım.

3-4 saatliğine bıraksam da bu süre zarfında bakıcılarını en az 2 defa telefonla aradım ve en az 1 defa nasıl olduğunu sınıfın penceresinden gözümle görmek amacıyla kreşe gittim.

Ayrılık anı (ikimiz için de) çok zor olsa da ben çıktıktan sonra dikkatini dağıttıklarını, ama sınıfın kapısına her yaklaştığında tekrar aklına geldiğimi söylediler.

Bu yola baş koymamızdaki amaç, yaşıtlarıyla zaman geçirmesi, İngilizcesini geliştirmesi, daha fazla fiziksel aktivitelerde bulunması ve grup etkinliklerini öğrenmesi. Bir alışsa keyif alarak gideceğine ve orada gerçekten çok şey öğreneceğine inanmasam zorlamazdım.Umarım yakında oranın ne kadar renkli ve eğlenceli bir yer olduğunun farkına varır. Değişik oyuncaklar, arkadaşlar, park, kum havuzları, elişi etkinlikleri, şarkılar, oyunlar...

Ama ilk hafta zordu, hem de çok. Bakalım ikinci hafta bize neler getirecek. Lütfen bize dua edin, herşey yolunda gitsin.. Şimdiden sonsuz teşekkürler.


The first week at 'school' was difficult. Even though I told her million times that I'll come back to pick her up, still she cried and cried.. It was very hard for me, too, but I forced myself to be strong since I thought she will get used to it and it will be good for her. 

Even though I left her for only 3-4 hours, in that time frame I called the daycare at least 2 times and I went there at least once to look through the window with my own eyes to see that she is doing well. 

They told me that they distract her when I leave. But whenever she hangs around the door I exit, she starts crying again.. :(

The goal is to make sure she spends time with the same-age kids, develops her language skills, do more physical activities, participates in group activities. 

I wouldn't force her if I didn't believe that she will enjoy it later and learn a lot with all those activities. I really hope that she will realize soon how fun that place is.  Different toys, friends, park, sand boxes, arts and crafts activities, songs, games, etc. 

The first week was hard.. Very hard.. Let's see how the second week will be.  Prayers are greatly appreciated! Thanks in advance! 


18 yorum:

  1. İpekçim en iyisini en doğrusunu yapıyorsun. İlk günler, ilk haftalar hatta ilk bir ay zor. Ama inan bana orada kendini güvende hissettikçe ve eninde sonunda anne gelip onu alacak inancı ile her şeye daha çabuk alışacak.
    Alp in de ilk kreş günleri 3 yaş civarıydı hatırlıyorum dün gibi. Onu öğretmenlerine bırakıp gidişim, o delici bakışları ile yüreğime dokunan, "anniii bir kez öpücem sonra git" diyişleri hala aklımdan çıkmıyor. Ama sonrasında, okula gitmediği günlerde neden bugün okul yok, okul niye tatil, hadi gidelim deme dönemleri başlayacak.
    Annelik hakkında ahkam kesmekten hiç ama hiç hoşlanmıyorum ancak sevdiğim bir laf var bunun üzerine. "Anne olmak hep vicdanı sorgulamak demek." hep sorgulayacağımız kendimizi, acaba diye diye...Allah sağlık versin yavrularımıza da, gerisi boş.
    MELODİ senden daha kolay alışacak inan bana. Biz biraz daha rahat olabilirsek, onlar için en büyük iyiliği yapmış olacağız aslında.
    Size dua ediyorum tüm kalbimle.



    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim, çok teşekkürler motive edici sözlerin için. İnan çok ihtiyacım var buna. Ilk günler böyle zor gecerken hep acaba yanlış mı yapıyorum diye soruyorum çünkü kendime. Daha küçük mü, zorlamak iyi mi diyorum ama sonra düşünüyorum da 4-5 yaşına da gelse o yaşta da ayrılmak zor olacak. Örneklerini görüyorum, duyuyorum çevremde. Ama bir noktada alışması gerekecek..

      Ve en önemlisi de dediğin gibi, bir alıştılar mı o kadar hoşlanıyorlar ki, eve gelmek istemiyorlar. Bu çok önemli bir nokta bence, yaşıtlarıyla mutlu olduğu bir ortamda öğrenmesi ve gelişmesi hat safhada olacaktır. Umarım bir an önce o günlere ulaşabiliriz..

      Sil
  2. İlk haftalar hep çok zor oluyormuş , ama Melodi o kadar sevimli ve cana yakın duruyor ki bende eminim çok kısa süre sonra oraya alışıp seviceğine ... Ama alışma süresine kadar dualarım Melodi'yle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Serra, inşallah iyi olacak..

      Sil
  3. ahhh yerim onu inş alışır biran önce :) size kolay gelsin

    YanıtlaSil
  4. bizde bu haftayı böyle geçirdik zordu her anne için zor bir durum ama onların iyiliği için herşey

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size de çok kolaylıklar dilerim. Anneler de çok etkileniyor kesinlikle ama kararlı olmak gerek sanırım. Herşey iyi olacak diye yüreğimizi ferah tutmalıyız..

      Sil
  5. Çok normal bir süreç emin ol ve tabii sabırlı ol:)Oğlumda aynı sorunları yaşadım 5 yaşında olmasına rağmen.Çook kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Yaş farketmiyor değil mi? Eğer 5 değil 7 yaşına kadar anneden ayrılmadıysa 7 yaşında okula başlayınca da sorun yaşayabiliyor birçok çocuk. Teşekkürler, yorum için..

      Sil
  6. Yazmasaydın, mesaj atacaktım sana. Merak ettim Melodi yi. Alışacak canım, dualarım kalbim sizinle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülevcim, inşallah. Çok sağol, öpüyorum seni ve Yağız' ı..

      Sil
  7. anasınıfı öğretmeni ve yılların deneyimine sahip biri olarak kesinlikle sabretmelisin diyorum. yaşı küçük olduğundan ayrılmak çok zor olacaktır. eğer çalışmıyorsan 3 yaşını doldurana kadar seninle olmalıdır diyorum. 2 yaşında kızımı ananeye bırakmama rağmen bir sene arkamdan ağlamıştı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haftada kısıtlı zamanda göndermek niyetindeyiz. 3 tam günlük programa yazdırdım, ama 3 tam gün bırakmayacağımı adım gibi biliyorum. Bizimki şu an mecburiyetten değil ama onun için eğitici ve eğlendirici olacağını düşündüğümüzden. Değişik insanlarla ve yaşıtlarıyla etkileşimde bulunmasının gelişimi için gerekli olduğunu düşünüyoruz. Işkenceye döndüğünü hissettiğim anda okuldan alma lüksüm olduğu için çok şanslı bir anneyim aslında.. Çok şükür..

      Sil
  8. canım ya yazını okurken benim bile gözüm doldu, annelik böyle bişey işte ne güzel bir duygu, Melodi için çok zor olmuştur, ben bile memeden kesmek için 23 aylık kızımla nasıl vedalaşıcam dıye kara kara düşümüyorum sizi öpüyoruz Elif ve annesi:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annelik tuhaf bir duygu gerçekten. Bir o kadar büyülü. Ama bazen bizim gözümüzde büyüttüğümüz kadar dramatik olmuyor bazı şeyler. Çocuklar başta dirense de sandığımızdan daha çabuk kabullenebiliyorlar bazı gerçekleri. Size de kolay gelsin vedalaşma anlarınız konusunda. Ama her vedayla yeni tatlar giriyor genelde hayata. Onlardan da keyif almanızı dilerim. Biz de sizi öpüyoruz.. Sevgiler..

      Sil
  9. İpekcim, zaman geçtikçe bu kuzu alışacak elbette. Bu zamana kadar anneyle olan çocuklarda genellikle olan bir sorun. Ama biraz sabırla bu da geçecek emin ol.
    Sizin için zor olduğunu biliyorum ama Melodi için kreş ortamı çok iyi olacaktır.
    Fazlasıyla artısı olacağında eminim.
    Yeni haftanız her ikiniz içinde çok kolay geçsin umarım.
    Küçük kuzuyu da koklayarak öpüyorum..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. ben uzun zamandır sabahları bırakıyorum anneannemize ama emin ellerde olduğunu bilerek okul daha düşündürücü tabiki bizde böyle öğrendik herşeyi yavaş yavaş onlarda öğrenecekler gerek içimiz sızlayacak gerekse burnumuzun direği özlemle kokularını hissede hissede hayat değişik :((

    YanıtlaSil

Yorumunuz icin simdiden tesekkurler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...