23 Ağustos 2012 Perşembe

Blueberry (yaban mersini) Muffin

Bu ara Melodi hanim geceleri geç yatmayı tercih (!) ettiği için aksamları bir türlü kendime zaman ayıramıyordum. Normalde 7 ile 8 arası kesin yatağında olan bebe şimdi bizim yattığımız saate kadar ayakta durma konusunda ısrarlı. Neyseki dün gece 9:30 da uyudu da, ben de şöyle oturup çayımı alıp bir-iki dergi karıştırdım. Dergi dediğim de 'Parents' dergisi ya olsun! :) 

Dergide blueberry muffin tarifi görünce çoktandır muffin yapmadığımı hatırladım ve içindeki şeker oranı az olduğu için tarif gözüme girdi hemen :) Sabah yerel kitapçımızdaki Storytime'dan sonra bitap düşen Melodiciği yatırıp hemen işe koyuldum. 15 dakika hazırlama, 15 dakika da pişirme olmak üzere yarım saatte hazır olduğu için daha da bir sevdim bu tarifi :) Hem kolay, hem hızlı, hem de leziz!



Içindekiler:
1,5 su bardağı un
Yarım su bardağı şeker
2 çay kaşığı karbonat
1 su bardağı süt
1/3 su baradğı sıvı yağ
2 yumurta
1 su bardağı blueberry (yaban mersini)

Yapılışı:
1) Fırını 220 dereceye ayarlayıp ısıtın. Muffin kağıtlarınızı 12'li muffin kabına yerleştirin
 yada kağıdınız yoksa muffin kabınızı yağlayın.

2) Büyük bir kasede un, şeker ve karbonatı karıştırın. Ayrı bir kapta süt, yağ ve yumurtayı çırpın. Sonra sütlü karışımı unlu karışıma ilave edin ve blueberry'leri de ekleyip hepsini bir çatalla karıştırın. 

3) Elinize bir kaşık alip karışımı muffin kabına aktarın. (Dondurma kaşığı ile rahat oluyor). Her bir bölmeyi 1/3 oranında doldurun. Ve tepsinizi fırına verin. 15-18 dakika sonra muffinlerinizi afiyetle yiyin! :)





7 yorum:

  1. hııımmmm nefis görünüyor ama tatilde annemlerin yanında öyle bir yemişim ki uzun süre kek pasta olayını unutsam iyi olacak, kışa böyle homidik gibi girersem halim harap:)
    Sen ye benim için. Hem süt yapar:)

    YanıtlaSil
  2. @ Ozge Kopuz: Hemen ziyaret edecegim, tesekkurler.

    @ cafenoHut: ;) Ben de bayramda Turkiye'de degildim ya, hirsimi kek, tatli yaparak aliyorum. :))

    YanıtlaSil
  3. hımmmmm,ağzım sulandı valla,yaban mersinini ilk kez Amerika'da tatmıştım da,tadına doyamamıştım

    YanıtlaSil
  4. tatil sonrası bu görüntüleri görmek:))
    beni yine mutfağa sokacak, ama ilk önce yabanmersinlerini bulmam lazım..

    YanıtlaSil
  5. @ Jıl: Ben sana yaparim bir ara blueberry muffin :)

    @ Buket: Yabanmersini bulamazsan cilekle de deneyebilirsin diye dusunuyorum :) Simdiden afiyet olsun Buketcim :)

    YanıtlaSil
  6. Offf cok severim. Eline saglik! Tarifi deneyecegim. Ben genelde hazir olan mix'lerden yapiyorum.

    YanıtlaSil
  7. Ben bile yaptım :) Sizden ilham aldığım ve severek uygulayacağım bir çok şey olacak sanırım. İlki bu güzel muffinler oldu. Pasta konusunda pek isteksiz ve bolca yeteneksiz olsam da :P bunlar harika oldu. teşekkürler. Sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorumunuz icin simdiden tesekkurler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...