15 Ağustos 2011 Pazartesi

Hedef: Bebek Odasi!

Hamilelikte ilk 25 haftasini doldurmus bir anne adayi olarak yavastan bebek odasini hazirlamam gerektigini biliyorum, ama acele edip rastgele onume ilk gelen seyleri almaktansa, ne istedigime karar verip icime en cok sinen sekilde hazirlamayi tercih ettim kizimin odasini. E tabi bunun icin de internette saatlerce bebek odasi dekorasyonu fotograflari ve bebek urunleri sitelerinde gezmem gerekti. Cok buyuk bir zevkle dolandim durdum da o sitelerde, ve herhalde yuzlerce fotografa baktim ilham alma umuduyla.. Begendiklerim arasindan cogunu eledikten sonra geriye kalan birkac guzel bebek odasi ornegini paylasmak istiyorum:

Acik gri ve toz pembe renklerin hakim oldugu bu oda sade ve sakin olmasindan dolayi uzun sure favorim olarak kaldi ama su anda beyaz olan odanin duvarlarini boyama isi ciddiye binince esim yan cizdi ve zaten gri renk odayi karanlik yapar bla bla diyerek beni griden vazgecirdi.


Izledigim dekorasyon programlarindan ogrendigime gore odada bir odak noktasinin olmasi odanin daha hos gorunmesine yardimci oluyor. Bu mavi-yesil agirlikli odada en cok hosuma giden sey, kosede asili olan beyaz cerceveler ve ortadaki sehpa uzerine abajur koyma fikri. Kizimin odasinda tam da boyle bir kose var ve Ikea'dan alacagim beyaz cerceveler ve sirin bir abajur bu kombinasyonu gerceklestirmeme yardim edebilir ve boylelikle odanin odak doktasi bu kose olabilir. 


Benim usengec (yok canim ne usengeci, sadece cok mesgul!) esime gore odanin  tek duvarini yaridan itibaren boyamamiz en iyi fikir. Bu odada duvarin ustte kalan kismi duvar kagidiyla renklendirilmis ama bizim evde duvarin altta kalan kisminin boyanmasi gundemde. Duvarin rengi de fena degil aslinda, he?



Son olarak buldugum bu renkli oda da favorilerim arasinda. Duvarlari beyaz olmasina ragmen, pastel renkli esyalarla renklendirilmis oda da cok sirin ve dingin. Icindeki cocuklar da cok tatli degil mi?


Ne istedigime dair kafamda birseyler olusmaya basladi, simdi ari gibi calisip bir an once en iyi kombinasyonu yaratmak istiyorum. Bu zevkli macerada ortaya cikacak sonucu sizlerle paylasmak uzere! :)


Not: Fotograflar www.projectnursery.com dan alintidir. 




5 yorum:

  1. bebeklikde pek önemli olmuyor nasıl bir model aldığın.ben sonradan anladım.Büyüyebilen karyola almıştım ,şimdi çok pişmanım.Kullanmadan elden çıkaracağım. ...
    İki yaş sonrası için ne düşündüğünle ilgili tercihler yaparsan bebek odasını hazırlaman daha kolay olur :)

    YanıtlaSil
  2. ikinci foto çok güzel. hem soft, dinlendirici renkler hemde eşya seçimi çok güzel.

    ayrıca hayırlısı olsun. inşallah saglkla, mutlulukla dogsun bebeginiz :)

    YanıtlaSil
  3. İpekcim ben de ikinci odayı beğendim yeşil doğanın ve huzurun rengi, mavi ise sonsuzluğu ve özgürlüğü ifade ediyor... yalnız kız çoçuğu olduğu için pembeye düşkün olması kaçınılmaz o yüzden pembeli birşeyler mi olmalı dersin ? Valla zor iş yahu ama çok eğlenceli ve zevklidir eminim, kolaylıklar diliyorum canım :))

    YanıtlaSil
  4. @Icimizdeki Karnaval: Biz de buyuyebilen karyola aldik ama neyseki cok sade bir model, her yasa gider diye dusunuyorum. Odayi cok bebeksi yapmama konusunda hemfikiriz, ama cocugun birkac yil sonraki zevklerini simdiden tahmin etmek de zor dogrusu, hergun yeni bir cizgi film karakteri cikiyor. Cok isterse bazi degisiklikler yapariz artik ilerde belki..

    @ Asli: Ikinci fotonun renklerini ben de sevdim, erkek bebek olsaydi kesin mavi-yesil kombinasyonu yapardim ama simdi kiz olunca insan birkez daha durup dusunuyor :)

    @ Aysecim: Pembeden kacis olmayacak o kesin zaten kiz demek pembe demek :) yine de cok abartmamaktan yanayim. Dekorasyon isleri daha dogrusu her turlu alisveris isleri cok ama cok zevkli evet, duyrulur ;))

    YanıtlaSil
  5. kesinlikle Apartment Therapy ohdeedoh bolumune bak derim... Her sene yarisma yapiyorlar, orada da cok hos fikirler var :-)

    Kolay gelsin..

    YanıtlaSil

Yorumunuz icin simdiden tesekkurler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...