10 Aralık 2010 Cuma

Bir Geisha'nin Anilari - Arthur Golden

Bu kitabi evin yakinlarindaki kutuphanedeki 2.el kitap satis gununde almistim gectigimiz eylul ayinda. 4 kitap + eski bir Mariah Carey CD'sine toplam 2$ odemistim hatta. Bir Geisha'nin anilari aldigim diger kitaplara gore cok daha eski pusku, yipranmis, koseleri hafif yirtilmaya baslamis gibiydi. Herhalde cok guzel kitap, belli ki elden ele dolasmis bunla baslayim dedim ve yanilmadim.

Oncelikle sunu soyleyim ki kitabin karakteri gercek bir kisi ve yazilanlar tamamen yasanmis olaylar. Ki zaten bayilirim yasanmisliklari okumaya.. Kitabi okumadan once geysalarla ilgili pek bilgim yoktu. Japonya'da erkekleri eglendiren kadinlar diye sig bir bilgiyle basladim ve kitabin son sayfasina geldigimde yasadiklari hayati tum ciplakligiyla ogrenmistim. 

Konu kisaca soyle: Chiyo, 9 yasindayken ablasiyla birlikte yasadiklari balikci kasabasindan alinir ve bir geysa evine hizmetci olarak getirilir, ama burada gozlerinin siradisi mavisi ve guzelligi sayesinde bir geysa olarak egitilmeye baslanir. Zamani geldiginde o da cayevlerinde zengin erkekleri eglendiren bir geysa olur.  Geysalarin buyulu guzelligi ve gorkemli hayati basdondurucudur, ama bu hayatin arkayuzunde inanilmaz entrikalar, kiskancliklar, yalnizliklar ve oyunlar bulunmaktadir. Ve tabi ki kocaman bir ask! 

Kitabini bitirdim, simdi filmini de merak etmiyor degilim dogrusu. Kitaptan sonra filmini izleyince genelde film begenilmez ama yine de tadi damagimda kalmis bu oykuyle biraz daha vakit gecirme fikri beni filme dogru cekiyor..

1 yorum:

  1. Blogunuzu tesadüf eseri internette gezerken gördüm. Kitabı birkaç kezdir üye olduğum kitapçıda görüyordum ama beğenmezsem diye almaya çekiniyordum. Ancak sizin yorumunuzu okuduktan sonra almaya karar verdim iyi de almışım. Siz bu yazıyı 6 sene önce yazmışsınız, ben altı sene sonra okudum. özellikle yaşanmış bir olay olduğu için çok etkilendim. ancak benim okuduğum türkçe çevirinin son sayfalarında kurgu olduğu belirtilmiş, bunu bir kaç kitap blogunda da okudum. Sizin okuduğunuz kitapta da böyle bir not yazılmışmıydı? Yinede çok teşekkür ederim İpek Hanım çok güzel bir kitaptı. Sayenizde çok güzel kitap okudum. sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil

Yorumunuz icin simdiden tesekkurler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...