5 Aralık 2010 Pazar

Sophie'nin Dunyasi - Jostein Gaarder

Bazen kucuk bir kiz cocugu gibi hissediyorum kendimi. Okudugum kitaplardaki kahramanlara o kadar yakinlik ve hayranlik duyuyorum ki gercekte var olmadiklari fikri beni uzuyor. Onlarin gercekligine daha cok inanmak icin bazen gercekten kucuk bir cocuk oldugum gunlere donmek istiyorum.. N'olurdu mesela Sophie kitabin icinden cikip gelse?..
Sophie 14 yasinda Norvec'te yasayan bir kiz. Birgun posta kutusunda kendi  adina gelmis bir mektup bulur. "Kimsin?" yazili bir mektuptur bu. Ve Sophie dusunmeye baslar, ben kimim gercekten? Nereden geldim? Bu dunyanin anlami ne? Ilerleyen gunlerde mektuplar gelmeye devam eder ve felsefenin tarihiyle ilgili bir ogretinin icinde bulur kendini Sophie. Isin ilginc tarafi mektuplarin kimden geldigini bilmemektedir ve mektuplarda Hilde diye bir kiza babasindan dogumgunu mesajlari iceren kartpostallar yada kucuk notlar da bulunmaktadir.. Hilde kim? Babasi kim?

Kitapta felsefenin nasil dogup gelistigi ve Socrates, Aristotle, Plato gibi filozoflarin hayata bakislari ve felsefe akimlarinin yuzyillar gectikce nasil sekillenip degisim gosterdigini goruyoruz. Bilgi ve birikim dolu nefis bir kitap. Felsefeyle ilgili cok az bilgisi olanlar ve ogrenmek isteyenler icin bu kitap harika bir baslangic olabilir. Felsefeye ilgi duymayanlarin yada olayin roman bolumuyle ilgilenenlerin cabucak sıkılacagı hatta nefret edecegi bir kitap olabilir, cunku bu kitapta Sophie ve Hilde' nin gizemli oykusundense felsefe ile ilgili diyaloglarin agir bastigini soyleyebilirim. Beni Sophie ve Hilde'nin gizemli oykusu de icine cekti, o ayri..

2 yorum:

  1. felsefeye ilgi duymadığım için sevmemiştim bu kitabı dediğin gibi. kitabı gördüğüm anda uyumaya başlıyordum, nasıl okuyup bitirdim hayret:)

    YanıtlaSil
  2. merhaba ,
    burayı henüz buldum. bu aralar aynı yazarın iskambil kağıtlarının esrarı isimli kitabını okuyorum. onu da beğeneceğini düşünüyorum.iki kitabı da 12-13 yıl önce okudum bu aralar iskambilleri yeniden aldım elime.
    sophıe nin dünyası postuna ait bir yorum bu:)))))

    YanıtlaSil

Yorumunuz icin simdiden tesekkurler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...