27 Nisan 2011 Çarşamba

Hamilelikte Yoga

Bastan soyleyeyim, bundan sonra blogumda hamilelik, bebek, dogum, annelik, vs. ile ilgili bolca post okuyabilirsiniz, cunku duymayan kaldiysa tekrar soyleyeyim: Hamileyim! Beni takip etmekten vazgececek olanlar olabilir, yada tam tersine bana yakinlik duyacak olanlar olabilir.  Kendimden biliyorum, hamile olmadan once cocuk, bebek bakimi gibi konulari ele alan bloglardan uzak dururdum, ne gerek var simdi derdim, nasilsa ilerde doyacagim :) Simdi ise Hep Yesil icin yeni bir donem basliyor. Tatli ve uzun bir donem.. Ama bebeklerden bahsedecegim dediysem, sadece bu konulara odaklanacagim anlasilmasin. Hayat ile ilgili icimden gecen yada tecrube ettigim her konuda yazilarim olacak. Ve de tabi ki olmazsa olmazim fotograflarim.. 

Bu ara deli gibi okuyorum. Su ana kadar konuyla ilgili edindigimiz 4 tane kitap var ve tabi ki girla internet sitesi. Ilgimi cezbeden konulardan birisi de hamilelikte yoga yapma mevzu. Henuz ilk 3 ayimi tamamlamamis oldugum icin su ara rahatim, hala spor salonundaki normal yoga derslerime haftada en az bir gun devam edebiliyorum. Ama yakinda karnim buyumeye baslayacak ve 2. uc aya girince cok daha dikkatli olmam gerekecek. Asil tavsiye edilen hamileler icin ozel verilen yoga derslerine katilmak, ama etrafimizda boyle bir imkan bulunmadigi icin mecburen evde kendim DVD yada internetten buldugum kaynaklar yardimiyla yoga yapmak durumunda olacagim. Hamileligim boyunca yogadan vazgecmek istemiyorum. Neden mi? 

            Fotograf

Cunku yoga hem bedeni hem de zihni doguma hazirlamaya yardimci oluyor:

- Kasiklari ve bacaklari esnetiyor ve kuvvetlendiriyor
- Dogum sirasindaki zorluklarla zihinsel olarak bas edebilmeyi ogretiyor
- Hamilelik sirasindaki sirt ve bel agrilarini azaltiyor
- Nefes calismalari bebege giden oksijen ve kan miktarinin artmasini sagliyor, ve dogum sirasinda nefesi kullanmayi ogretiyor
- Hamilelik ve dogum sirasinda bedeni kontrol edebilmeye yardimci oluyor
- Bebekle butunlesmeyi sagliyor

Zamanla, yasadikca hamile yogasiyla ilgili tecrubelerimi ve bildiklerimi paylasmaya devam edecegim. Artilarini ve varsa eksilerini konusuruz yine. Simdilik yukardaki sebeplerden dolayi yogaya devam etmeye deger oldugu asikar.. 


6 yorum:

  1. Aaaa ben daha yeni okudum bug üzel haberi:) Çok sevindim. Sağlıkla, hayırlısıyla gelsin inşallah! Tebrik ederim:) Ben zevkle okumaya devam edeceğim:)

    YanıtlaSil
  2. Tebrik ederim. Allah sağ salim kucağınıza almayı kısmet etsin.

    YanıtlaSil
  3. ben kaçırmışım güzel haberleri, çok tebrik ederim canım hayırlı uğurlu olsun, sağlıkla doğsun inşallah:)

    YanıtlaSil
  4. aaa fotograf beklerken bu haber ne hos bir surpriz oldu... tebrik ederim..

    ofisten bir arkadasim pilates dersi aldi hamileligi suresince, sonra da bir aslan parcasi dogurdu 10lbs seklinde... pilates olmasaydi mumkun degildi diye herkes anlatirdi...

    insallah keyifli bir surec olur senin icin...

    YanıtlaSil
  5. Çok sevindim tebrikler !! umarım sağlıklı ve kolay bir süreç olur senin için, son 2 senedir çevremde bir sürü hamile arkadaşım var bakalım bize kısmet ne zaman :)) merak etme seni hamileyken de takip ederiz :) Ben de pilatese başladım bu hafta,hamilelik için de var pilates ( TR'de Ebru Şallı bu konuda baya popüler :)) eğer birgün ben de hamile kalırsam sporu da ihmal etmem gibi geliyor zira doğumda çok faydası oluryormuş :)

    YanıtlaSil
  6. yazılarını merakla takip ediyordum ki 10 günü geçti :) nefes alıyomusunuz merak içindeyim

    YanıtlaSil

Yorumunuz icin simdiden tesekkurler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...