11 Mart 2011 Cuma

Ne Yiyorsak Oyuz..


Uzun zamandir yiyecek alisverislerinde satin alacagim gidanin "Icindekiler"ini okuma aliskanligim var.  Gida maddelerinin icerikleriyle ilgili internetten bilgi toplayip zararli maddeleri en aza indirmeye calisiyorum, ama bilmedigim o kadar cok madde var ki raflardaki yiyeceklerin icinde. Bir ekmegin icinde bile cogu zaman 30-40 madde oluyor, ve hepsi de kulaga inanilmaz suni geliyor. O yuzden gecenlerde en sevdigim mutfak aletlerime bir yenisini ekledim: Ekmek yapma makinasi. Makinanin bir ekmegi karistirip, yogurup pisirmesi yaklasik 4-5 saat kadar surebiliyor bazen ama bence deger, cunku icine organik ve guvendigim marka malzeme koyabiliyorum, ve biliyorum ki icinde sadece sunlar var:

Un
Tuz
Kuru Sut
Tereyagi
Seker
Su
Maya

Yiyeceklerde basit, dogal ve organik olani tercih etme luksumuz olmali bence. Ozellikle yedigimiz cogu seyin hormonlu, genetigiyle oynanmis ve katki maddeli oldugu bugunlerde..

6 yorum:

  1. Bizim evde yılardır o makina var kek yapmanı da tavsiye ederim onun içinde çok güzel oluyor :)

    pluie

    YanıtlaSil
  2. merhabaaaa ben geldim..yazılarını çok özlemiştim.
    ekmeklerin de çok leziz gözüküyor..

    YanıtlaSil
  3. PLUIE; Deneyecegim, tavsiyen icin cok tesekkurler :)
    BUKET; Merhaba, tesekkurler hosgeldinnn :))

    YanıtlaSil
  4. ayyy o ekmeği taze taze ve kuru kuru yemek ne güzel olurr :)) ekmek makinesi almak lazım, beyaz ekmek tüketiyoruz ve içinde türlü türlü katkı maddesi var dediğin gibi :((

    YanıtlaSil
  5. eveeeet! gecen yilki duzensiz beslenmemin ardindan bu yil yepyeni nir yeme icme duzenine girdim ve bil bakalim ne Ipekcim? :) Yes, ben de ekmegimi kendim yapiyorum, kitchenette li ufak odamda bir firin var ve biraz stokladigim kuru maya ile tukettigim kadar ekmegi kendim yapiyorum. Gecenlerde icine markette buldugum domates kurusu ve azicik da yesil zeytin koydum Italyan usulu. Yalniz benimki bilege kuvvet :) Kaloriferin yaninda mayalanmasi icin biraz bekletiyorum. Mayayi da ekmegin icine soyle atiyorum: once bir su bardaginin icine yarim bardak ilik dolduruyorum sonra kuru mayayi icine ilave ediyorum ve ardindan bir cay kasigi kadar seker ve bunun uzerini kapatacak bir sey ile beklemeye birakiyorum. Ve bu genelde annemin buraya gelirken verdigi fincan tabagi oluyor :)) Sonra bu karisim bir sure sonra kopuruyor ve icindeki sivi yukseliyor. Sonra da unlu karisima ilave.

    Bir de sunu ogrendim, eger ekmeyi mayaliyicak zamanimiz yok ise yapilan ekmek once firinda 50 drecede 20 dk kadar mayalandirilip, ardindan 200 derecede pisirilebilirmis. Tabi bu durum ekmek makinemizin olmadigi anlarda gecerli. Bunu henuz denemedim ama:)

    YanıtlaSil
  6. Fantasticocum; ne kadar hamaratsin oyle, fikirleri aklima yazdim, unutursam burada da yazili zaten. Makinama birsey olursa deneyecegim senin yontemi. Paylasim icin tesekkurler.. :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz icin simdiden tesekkurler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...