3 Aralık 2013 Salı

Nazar mı, Virüs mü?

Geçtiğimiz hafta bizim için çok zordu. Melodi'nin ateşi çıktı ve gecelerce düşmedi. Ateş düşürücü versek de öksürük, burun akıntısı ve halsizlik onu mahvetti ve çok sıkıntılı saatler geçirdi. Her gece onun odasında yerde yattım ve her uyanışında nasıl canının acıdığını görmek beni de mahvetti. Sonra gribin üstüne bir de 'pinkeye' diye bir göz enfeksiyonu çıktı. Gözlerinden resmen iltihap aktı. Ateş düşürücüyü içirmek zaten zordu, bir de damla şeklindeki antibiyotiği gözlerine damlatabilmek için binbir dereden su getirmeye başladık.. En son 27 Kasım'da yani doğumgününün olduğu günün gecesi üstüne bir titreme geldi. Gece yarısı ne yaptıysak ısıtamadık. İnternetten okuduğumuz bilgilere göre titreme sonra yüksek ateşe çevirecekti ve nitekim öyle de oldu. Titreme zatürre belirtisi gibiydi ve  internette zatürenin çocuklar arasında çok yaygın bir hastalık olduğu yazılıydı. Çok ama çok tehlikeymiş. İnanılmaz korktum. Sonra ateşi yükseldi. Bu sefer soyup başında beklemeye başladık. Durmadan serinlesin diye yelledik ve uyumasına yardım ettik.

İşte o gece bunları yaşarken kulaklarımda hep 'bu çocuğun resimlerini internete yükleme nazar değdireceksin' diyenlerin sesi çınladı. Böyle diyenlere cevabım genelde 'onun gözleri nazar boncuğu, birşey olmaz' diyordum, ve içimden nazara pek de inanmıyordum. Ama o gece kızımı öyle savunmasız ve çaresiz görünce çok kötü hissettim. Acaba gerçekten benim suçum mu diye düşündüm.. Gece yarısı onun uykuya daldığı bir an kalkıp Instagram hesabımı kapadım, Facebook'tan fotoğraflarını sildim (yada sadece yakın arkadaşlarımın göreceği şekilde sınırlandırdım), ve bloguma erişimi engelledim. Ve bir daha onun fotoğraflarını paylaşmama kararı aldım. En azından çok çarpıcı olanları. 

Gerçekten kötü enerji yada nazar var mı bilmiyorum. Fotoğraflarımıza bakanların iyi niyetle baktığını düşünmek istiyorum hep. Kötü enerji varsa da deniz aşırı mesafeden ve hele de fotoğraflara bakmakla etkileyebilir mi, onu da bilmiyorum. Eğer nazardan etkilenecekse sokakta gördüğümüz birinin bakışından da etkilenebilir sonuçta, kimseden koruyup fanusa koymak değil niyetim. Benimki sadece  kendini rahatlatma ihtiyacı. Sonuçta bir karar verdim ve Melodi'nin blogtaki resimlerini gözden geçirdim. 

Eski Instagram hesabımda silmek istediğim çok fazla  resim vardı, ve Instagram toplu olarak silmeme imkan vermedi, dolayısıyla tek tek silmektense oradan görüştüğüm kişileri de kaybetmeyi göze alarak hesabı toptan kapadım. Ve birkaç gün sonra @hep_yesil kullanıcı adıyla yeni hesap açtım. Takip ettiklerimden aklıma gelenleri tekrar ekledim ama hatırıma gelmeyen o kadar çok kişi var ki... Dolayısıyla benle tekrar bağlantı kurmak isterseniz @hep_yesil 'den beni bulup tekrar takibe alırsanız çok sevinirim.

Bu arada çok şükür Melodi şimdi iyi. Ateşi düştü ve gözü iyileşti. Sadece biraz öksürüğü ve burun akıntısı var ama onlar da geçecek inşallah. Babaannesi burada ve onla doya doya zaman geçiriyor. Onu tekrar atlayıp zıplarken görmek dünyaya bedel..

Bu arada hesaplarımızın kapandığını ve bloga erişimin engellendiğini farkeden ve iyi miyiz diye mesaj gönderen herkese çok teşekkürler.. Desteğiniz ve anlayışınız için de.. 

Bu arada blogun yeni halini nasıl buldunuz? Yeni header benim çok içime sindi açıkçası..

28 yorum:

  1. inan seni görmeyince bir şey olduğunu sezinledim :(
    çok geçmiş olsun allah bir daha yaşatmasın böyle çaresizlik canım.
    nazar değildir canım. burada bebeklerimizi daha hamileyken paylaşmaya başlıyoruz ve hepsi aslında bizim birer çocuğumuz. allah nazarlardan saklasın cümlesini

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baharcım çok haklısın, hepsi bizim birer çocuğumuz gerçekten. Ben de daha hamilelikten beri bütün serüvenimi burada paylaşıyorum. Ve takip ettiğim bütün blogger arkadaşlarımın çocuklarının nasıl büyüdüğüne şahit oluyorum. Bu çok da güzel birşey. Kimsenin diğerlerinin çocuğuna kötü gözle baktığına da inanmıyorum aslında. Ama dedim ya işte Melodi'nin vücuduna giren virüsün faturasını nazara çıkarmak ve o an birşeyler yapmak beni rahatlattı. Nitekim internet aleminin kötüleşmesinden dolayı biraz dikkat etme düşüncesi de vardı kafamda bir süredir ve bu olay biraz da vesile olmuş oldu.

      Sil
  2. Cok iyi yapmissin. Ben de ne zaman Kuzey'in fotografini koysam FB'ye, mutlaka ama mutlaka bir sey oluyor ertesi gunu; ya atesleniyor, ya da dusup yuzunu gozunu bereliyor. Ben de bu yuzden pek foto koymuyorum ama iste, anneanne, dede, teyze, dayi... hepsi uzakta olunca fotograf koymak da kacinilmaz oluyor. Bu yuzden cook nadir koyuyorum foto. Blogun banner'i da gayet guzel olmus; sade ve temiz. ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurdancım, biz videoları ailemizle özel birer youtube ve google+ hesabindan paylaşıyoruz, cok rahat oluyor. Aslinda istemiyorsan public olarak hicbirsey yuklemek zorunda degilsin. Blogunu bile sadece davet ettigin kisilere gosterme imkanın var. İçine sinmiyorsa sen de öyle bir yöntem deneyebilirsin. Kuzey'ciğe birşey olmasın (kalp).. :)

      Sil
  3. İpekçim, bende uğrayamadım bir kaç gündür, bloğu güncelleyip kaçıyordum, şimdi okuyunca çok kötü oldum:(
    İG de fark ettim isim değişikliğini ama bu boyutta olduğunu bilmiyordum. Ne kadar üzüldüm anlatamam Melodi ye ve yaşadıklarınıza.
    Kötü enerjiye çok inanırım. Ben bunu hemen hissedenlerdenim ve kendimi bir parça şanslı görürüm bu hissiyat nedeni ile hemen uzaklaşırım o kişiden ya da ortamdan. Melodi, Allah nazarlardan saklasın çok güzel ve enerji saçan bir çocuk. "Hasetlenme hissi" yaratan bir çocuk. Karşıdakii o gözle baktığı zaman da bunu Melodi ister istemez hissedebilir.
    Biraz spirütüel konulara ilgim var bu nedenle ukalalık gibi algılama lütfen. İçimden geçenleri paylaşıyorum. Benim blog ta geçen gün yayınladığım bir fotoğraf sonrasında, sana yemin ediyorum, o fotoğrafta olan 3 obje nasıl olduğunu anlamadığım bir şekilde, aynı gün tuzla-buz oldu.Ağzımız açık birbirimize baktık evde.
    Hadi benimkiler eşya, ama söz konusu bir çocuk olunca, sende en iyisini yapmışsın bence.
    Çok geçmiş olsun, acil şifalar canım benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim, çok teşekkür ederim. Bilmiyorum artık gerçekten ondan mı etkilendi, belki ondan belki değil, ama önemli olan şu an benim içimin rahatlığı. Birşey olacaksa olur elbet, engellemek çok zor, insan kendi çocuğunu da etkileyebilir hatta. Ama işte dedim ya benimki dönüm noktası gibi oldu, çok fazla paylaşıma da gerek olmadığını farkettirdi bu olay. Iyi dileklerin için çok teşekkürler.. Öpüyorum seni..

      Sil
  4. Öncelikle geçmiş olsun. Üzüldüm Melodi'nin hastalanmasına da sizin böyle düşünmenize de. Elbette ki herkesin kendi görüşüdür, saygı duyarım. Ama bana göre nazar da diğer batıl inançlar gibi bir batıl inançtır. Bir insanın bilgisayar ekranındaki fotoğrafa bakarak birilerini hasta etmesi bana pek mantıklı görünmüyor. Ama sizi de anlıyorum, kötü günler geçirmişsiniz ve etrafınızda sürekli söylenenlerden dolayı kendinizi suçlu hissetmişsiniz. Fotoğrafları kaldırmanıza da kesinlikle saygı duyuyorum. Kendinizi nasıl iyi hissedecekseniz öyle olsun :)
    Blogun yeni hali gayet güzel. Sade ve göz yormuyor.
    Melodi'ye ve size sağlıklı ve huzurlu günler diliyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte bana da pek mantıklı gelmiyor aslında sorun o :) Ama işte ben çaresizlikten bir suçlu aradım ve insanların durmadan söylediği şeyin doğru olabileceğini düşündüm, ve hala da düşünüyorum. Sanırım gelecek için güvenli tarafta olma ihtiyacı hissediyorum. Çünkü söz konusu yavrum..

      Sil
  5. Bu nazar konusu benim de kafamı çok karıştırıyor. İyi bir şeyin ardından kötü bir olay oldu mu, hah işte nazar değdi diyorum ama hiç birşey olmazsa bu durumu farketmiyorum bile. Birşeyi suçlama hissi mi, diyalektik mi, yoksa gerçekten kötü enerji mi???
    Annem hep der bana senin yıldızın çok düşük diye, küçükken bir köy düğününe gitmişiz, o gün ölüyordun der hep.
    Offf bilmiyorum, tek bildiğim şey Melodi iyi ya, gerisi boş. Umarım bir daha böyle stresli, üzüntülü zamanlar geçirmezsiniz ailecek. Melodi'de hep cıvıl cıvıl neşesiyle, ışık saçan enerjisiyle dolaşır etrafta.
    Çok çok geçmiş olsun İpekciğim.

    Bu arada Header çok cici olmuş, ben de çok sevdim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle toplumun bizi etkileyen bir yönü var. Genel bir inanışa çok da kulaklarını tıkayamıyor insan. Hep acaba mı diyor. Ne bileyim iste.. Dediğin gibi önemli olan kuzunun iyiiliği. Ve çok şükür iyi :)

      Sil
    2. Eee benim bu neden cafenoHut olarak gözükmemiş adım da saçmalamış böyle???
      Cinlere mi karıştım tövbe tövbe????

      Sil
    3. Hhaha ben de diyorum kim bu garip isimli kişi!! :))

      Sil
  6. Çocuğunuzu o şekilde görüp böyle bir şeye dayandırmanız o an mantıklı gelmiş olabilir ama o resimlere bakarak maşallah ne tatlı diyenler de olduğundan, buralardan nazar değeceğine inanmıyorum. Çocuk sonuçta elbette hastalanacak. Bizler büyürken resimlerimiz yoktu hiçbir yerde ve ona rağmen hastalanıyorduk.
    Minik Melodi'nin iyileşmesine çok sevindim. Bir daha mikroplar ona hiç uğramasın. Hep mutlu, hep sağlıklı olsun. Sizlere de çok geçmiş olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olumlu ve cesaretlendirici yorum için çok teşekkürler Sinem.. Güzel dileklerin için de..

      Sil
    2. tam yazacaklarimi yazmissiniz :) biz melodiyi pek ozledik instagramda onu soylemeye gelmistim, tahmin etmistim nazar gibi bir gerekce oldugunu. -yasezber

      Sil
  7. Çok Geçmiş olsun, önemli olan Melodi'nin sağlığı . Allah nazarlardan korusun kuzuyu

    YanıtlaSil
  8. İpek çok geçmiş olsun...şu an ciddi bir virüs var...nazara inanmam açıkcası ama dualar melekler ipekle olup onu daima korusunlar...özellikle senin duaların
    Sevgiler sağlıklı günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dualarımız hep bizimle. Çok teşekkür ederiz Müge..

      Sil
  9. bir blogum yokken arkadaşımın bloğundan tesadüfen seni bulmuş,sana ve kızına bayılmıştım.çok ii gözün ve şahane fotoğrafların olduğunu düşünmüştüm.artık bir blogum var ve seni izliyorum.
    öncelikle iyi ve kötü enerji heryer de var.dolayısıyla hastalıkta bence senin suçun yok.dünyada değişen çok şey var.mikroorganizmalar hastalık yapmak için daha da güçlendi,biz yetişkinler bile eskiden aman canım bişey değil soğuk algınlığı derdik,şimdi en az iki hafta yatak döşek oluyoruz.
    çaresizlik insana herşeyi düşündürüyor,belki nazar belki değil,unutma ki kötü enerjiyi düşünerek de çekebiiriz.
    melodi daha da güzel olsun,kıskananlar çatlasın:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havva, güzel sözlerin için çok teşekkürler öncelikle. Bizi beğeniyle takip etmene çok sevindim. Sen de blog dünyasına hoşgeldin :) Mikroplar konusunda haklısın gerçekten. Hele de çocuklar bizden daha hassas. Bizimki resmen kreşten kaptı getirdi hastalığı, orası bir gerçek zaten. Ama işte ben kendime de pay çıkarmadan duramıyorum. Sanırım anne yüreği :) Ama yine de kötü enerjiye de ölüüümm!! :)))

      Sil
  10. Canım benim nazar diye bir şey var gerçekten. Kuranı Kerimde de yazıyor. Üstelik çocuğa en büyük nazarı annesi ve babası değdirirmiş. Aynı zamanda anne ve baba korur. Bildiğin duaları hatta ayetel kürsi,nas ve felak surelerini oku Melodi'ye bol bol. İnanıyorum iyileşecek. Senle görüştüğümüzden beri Melodi'ye dua okuyorum bolca. İnşallah çok daha iyi olur.Öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülevcim çok teşekkürler duaların için. Çok öpüyorum seni ve Yağızcığımı..

      Sil
  11. Çok çok geçmiş olsun! İnanın her resmini gördüğümde maşallah diyorum ve hep bu bebişe nazar değmese diye çok göz önünde çok güzel diye içimden geçirir dua ederdim, çok üzüldüm. Geçmiş olsun. Evde adaçayı tütsüleyin ve yerleri sirke ile silin her daim nazara ve negatif enerjiye karşı iyi gelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tesekkürler Sinem. Sirke olayı eminim mikroplara da iyi gelir :)

      Sil
  12. merhabalar,,
    bende nazara inananlardanım,,,benim de 33 aylık bir kızım var ve 2 ay önce hiç geceleri uyanmayan kızım birden geceleri uyanmaya ve sebepsiz ağlamaya başladı,,,evet bunda yeni kreşe başlamış olmasının etkileri de vardı muhakkak....ama gerçekten o kadar zor bir süreç geçirdik ki...
    ben de bloğa ınstgrama facebook a fotoğraf az da olsa koyuyordum,,,koyunca ilgi görüyor tabi,,,bende aynı şekilde sildim Azra nın fotoğraflarını,,,,,
    nazar diye birşey var ve bu sebepten olma olasılığını bir anne olarak düşünüyoruz,,,,
    melodi gerçekten maşallah çok tatlı bir kız,,,,bence şu an için en doğru kararı bir anne hissiyatıyla vermişsin,,,bir evlat için en doğruyu anne baba bilir hisseder...bir annenin yüreği kolay kolay yanılmaz....
    çok çok geçmişler olsun,,,,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra, çok tesekkürler. bilmezmiyim, kreşe başlama durumu da bir dünya sıkıntı getiriyor zaten. Ve kreşten de çok virüs, bakteri, mikrop kapıyor çocuklar. Çocukları pamuklara saramayacağımıza göre artık Allah hem nazardan hem hastalıktan korusun deyip herşeyi akışına bırakmaktan başka çare kalmıyor, değil mi? Geçmiş olsun dileklerin için çok teşekkürler..

      Sil
  13. Merhaba,cok gecmis olsun.yazinizin basligini gorunce paylasmak istedim. Nazara inanirim ben cunku iyi gozlede olsa kotu gozlede olsa nazar deger herkese.bundan korunmak icin bol bol en az 3er kere nas ve felak surelerini okumanizi tavsiye ederim faydasini gorursunuz ins. Saglikli gunler :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz icin simdiden tesekkurler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...