22 Ağustos 2013 Perşembe

Çocukların Hayal Gücü

Çocuklar için oyun oynamak oyuncaklarla sınırlı değil. Melodi'ye bakıyorum da, bazen bir kavanozla 15 dakika boyunca oyalanabiliyor. Kapağını açıyor, kapatıyor, açıyor kapatıyor, sonra içine birşeyler dolduruyor, beğenmiyor, boşaltıyor, gidiyor başka birşeyler dolduruyor, kavanozu ters çeviriyor, üstüne oturmaya çalışıyor, vs. Oyuncak olmadan da hayal gücünü kullanıp herhangi birşeyden sınırsız oyun üretebiliyor isterse. 

Bizim evde dolu oyuncak var ama bir o kadar da oyuncakların yanında duran, oyuncak olmayan ama oyuncak görevi gören nesne var. Bunlardan bazıları şişirilmiş deniz yatağı (küçük toplar için kaydırak görevi görüyor ve Melodi'nin üstüne oturup evin içinde kendini ordan oraya çektirdiği favori taşıtlardan), rulo halinde karton (dürbün ve borazan görevi görüyor), değişik ebatlarda kova, sepet vs. (resimlerde görüldüğü gibi şapka görevi görüyor), eski araba koltuğu (bebekleri yatırıp e e e yapmaya yarıyor). Bunun gibi daha bir sürü ıvır zıvır bu ara salonun ortasında bizle beraber takılıyor. Şikayetçi miyim? Eh bazen ama olsun :))

Melodi'nin bebekliğinden beri hep aklımda olan birşey var. Küçük bir köşede bir masa hazırlayıp onun üzerinde resim, boya, çizim, kesme, yapıştırma gibi aktiviteler yapmasına olanak sağlamak. Çünkü böyle şeylerin yaratıcılığı geliştirdiği kesin. Yavaş yavaş bu tarz şeyleri yapabilecek kıvama geldiği için kolları sıvadım ve bir araştırma içine girdim. 2 yaşındaki çocuklarla ne gibi elişleri yapılabilir fikir topluyorum. Varsa paylaşır mısınız? Aktivitelerimizi yakında burada da paylaşırım diye düşünüyorum. Bizi izlemeye devam edin! :)



10 yorum:

  1. Ayy pozlara baaaak :) Melodi çok güzel bakıyor, ama sende bir o kadar güzel pozlar yakalayıp çekiyorsun :)
    Eminim çok güzel geçecek günleriniz, o aktivitelere başlayınca çok eğlenecek Melodi :)
    Ne çabuk büyüdü yaa, Allah nazarlardan ve kötülüklerden korusun onu.
    Bende öğretmen arkadaşlarıma soracağım hemen, neler yapabilirmişsiniz diye, öğrenip yazarım sana İpek :) Melodi'yi koklaya-koklaya öp benim için lütfen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sözlerin ve dileklerin için çok tesekkürler Zeynepçim. Ben de iple çekiyorum kızımla beraber el işleri yapacağım günleri. Öğretmen arkadaşlarının fikirlerini de dört göle bekliyorum. Sevgiler...

      Sil
  2. Allahım ne güzel bir kızınız var.41 kere maşallah.Ben google fotoğrafları arasında bulduğunuz bir çocuk sanmıştım :)Diğer yazılarınıza bakınca kızınız olduğunu anladım.Maşallah ona:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Google fotoğrafı gibi bizim kız biraz evet. Hahaha :)))

      Sil
  3. Yaaa bu nasıl bir sevimliliktir , bu nasıl bir cin bakıştır böyle...
    Akivite hakkında hiç bilgim yok ama merakla takipteyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler Aydacım. Cin bakışlar ve zeka bazen biraz fazla geliyor, dur bakalım ne yapacağım ben bu bıdıkla :))

      Sil
  4. ikinci çocukta insan hiççç oyuncak almıyor. ilkte ne hevesliydik :)
    o kadar abuk şeylerle oynuyorlar ki :D
    annesi nazar değmesin bu güzelliğe. maşallah diyorum hep.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya evet bizim de oyuncak alma isteğimiz gittikçe köreliyor sanki. Bir de o kadar çok hediye geliyor ki, anne-babaya oyuncak alacak fırsat da kalmıyor bazen .. Ev resmen doldu taştı.. O hala tencere tavayla oynuyor :))

      Sil
  5. Oyyy tatlı kuzuma :)) Maşallah maşallah.. Melodi'nin olduğu her şeyi takip ediyorum. Seve seve :))) Öptüm koklayarak..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler.. Bizden de öpücükler... :)

      Sil

Yorumunuz icin simdiden tesekkurler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...