31 Mayıs 2015 Pazar

Evim Zeynepin Evi'nde

Birkaç hafta önce sevgili Zeynep blogunun "Ev Turu" köşesinde bizim eve yer verdi. Dekorasyonla ilgili bu paylaşıma ben kendi blogumda da yer vermek istedim:

Yaklaşık 5 yıl önce California'ya ilk taşındığımızda Amerikan tipi büyük bir evde yaşama fikri beni çok heyecanlandırdı ve yeni evimi dekore etmek için ev eşyası satan mağazalardan çıkmaz oldum. Hoşuma giden şeyleri aldıkça kısa sürede her yer doldu ve kocaman evimiz küçücük hissi yaratmaya başladı..

Son zamanlarda sadelik ruhuma daha iyi geliyor. Artık iki çocuklu olan evimizde ne kadar az eşya varsa o kadar iyi oluyor diye düşünüyor, yavaş yavaş fazlalıklardan kurtulma çabası güdüyorum. Kızım doğduğunda ve emeklemeye başladığında önce sehpalardan kurtuldum, sonra yavaş yavaş biblolar, vazolar ve diğer dekoratif objelerden. 




Göze hitap eden ama bir fonksiyonu olmayan eşyaları kaldırıyor olsam da ihtiyacımız olan eşyalar konusunda çok seçiciyim. Birşey almadan yüz kere düşünürken buluyorum kendimi son zamanlarda. "Buna gerçekten ihtiyacım var mı? Bunu aldığımda gerçekten zevkle mi kullanacağım? Sıkılırsam evde nereye koyacağım? :)" gibi sorular dolanıyor sürekli beynimde... 


Fotoğrafçılığa başladığımdan beri evimin en önemli dekoratif objeleri içinde çocuklarımın fotoğraflarının olduğu fotoğraf çerçevelerim. Evin her yerindeler. Duvarlarda, masalarda, raflarda... Ve hala tamamlanmamış o kadar çok fotoğraf asma fikri var ki aklımda. Bu evden taşınma durumumuz olursa herhalde onlarca kutu fotoğraf çerçevesiyle dolu olacaktır :) 

Sadeliği sevsem de renkler benim için çok önemli. Renksiz bir evde yaşadığımı düşünemiyorum. Mesela canlı renklerden oluşan koltuk yastıklarımı ve masa örtülerimi her mevsim kullanabilirim. Pastel renkler yada koyu renkler bana göre değil. Beyaz yada krem rengi üzerine döşenmiş zengin renkleri olan desenler  her zaman favorim. 






Kızım Melodi'nin yatak odasını kardeşiyle paylaşabilmesi için düzenleme aşamasında olduğumuz için duvarlar epey boş ama aklımda olan şey, birlikte çekilmiş sevdiğim bir fotoğraflarını büyük boy tab edip Melodi'nin yatağının başındaki duvara asmak. Bakalım ne zaman? Acelemiz yok :)



Evimizin en renksiz odası yatak odası sanırım. Siyah beyaz ağırlıklı odayı tek renklendiren şey kitaplar ve vazodaki sarı bir çiçek. Yatak odasındaki bu yalınlık huzur veriyor ve bence uyumayı kolaylaştırıyor.

Çalışma/hobi/bilgisayar odamızsa evimizin en çok kullandığımız odalarından biri - tabiri caizse 'home office' imiz. Her zaman dağınık olan (Odanın tam fotoğrafını çekemememin sebebi bu evet
 :)))) bu odada üç masamız var.  Benim ve eşimin bilgisayar masaları ve son zamanlarda Melodi için koyduğumuz boyama, çizme, elişi yapma masası. Ikinci katta ve büyük pencereleri sayesinde her zaman son derece aydınlık olan bu oda favorim. Çektiğim fotoğrafları burada düzenliyor ve basıyorum. Kendim için albümler, müşterilerim için süslü paketlerde sunulmuş fotoğraflar hazırlıyorum.





Son olarak bir de eskiden fotoğraf stüdyosu olarak kullandığım şimdilerde ise oyuncakları toparlayan küçük bir oyun odamız var. Şu an tekrar renovasyon (!) aşamasında olan bu odanın fotoğraflarına blogumdan göz atabilirsiniz. Düzenlenmiş, fazla oyuncaklardan arınmış halini yakında tekrar paylaşırım.


7 yorum:

  1. Okumuştum zeynepin bloğunda ve bayıldım.
    Bende vakit bulamadım fotoğraf gönderecektim, ayıp oldu kıza:(
    Bu güzel evi ve aileyi, burada olsan hemen her dergide görürdük, neyse, uzaktan bile olsa gözümüzü gönlümüzü aydınlatıyorsun İpekçim.
    Sevgiler yürekten, kocaman...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Emelcim, vakit olsa paylaşacak çok şey var aslında.. Ama senin dekorasyon post'larını yine de tek geçerim ben!! ;)

      Sil
    2. Teşekkürler Emelcim, vakit olsa paylaşacak çok şey var aslında.. Ama senin dekorasyon post'larını yine de tek geçerim ben!! ;)

      Sil
  2. İlgiyle ve zevkle takip ettiğim bir bloggerin evine daha konuk ettin bizi. Her ayrıntısı güzel ve zevkli 💙 çok teşekkürler Zeynepciğim !

    YanıtlaSil
  3. Zeynep' e gidecek yorum İpek'e gitti ☺️Bari Zeynep 'e de sana yazmayı planladıklarımı yazayım ☺️☺️☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha olsun, aldık biz mesajı! :))

      Sil
    2. Haha olsun, aldık biz mesajı! :))

      Sil

Yorumunuz icin simdiden tesekkurler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...