24 Ağustos 2013 Cumartesi

Frozen Yoğurt Tarifi

Yaz bitmeden ev yapımı dondurma denemek istiyordum ki bu sabah Disney Channel'da iki çizgifilm arası çocuklara uygun yemek tarifleri veren çok kısa bir programla karşılaştım. Programın sunucusu yapımı kolay tatlı tarifleri veriyordu. Zaten mutfaktaydım ve daha program bitmeden bahsettiği dondurulmuş yoğurt tarifini uygulayıverdim. Tarif derken aslında programı sunan bayan da öyle çok çok net bir tarif vermedi. Anneler ne kadar koyacağını bilir dedi. Aslında göz kararı çok rahat yapılabilir yani. Şöyle ki;

Derin bir kaseye 1 bardak kadar yoğurt koydum, içine 10-15 adet yaban mersini attım, meyveleri bir kaşıkla ezdim ve 1-2 kaşık kadar bal ekledikten sonra hepsini bir güzel karıştırıp ufak boy plastik bardaklara döktüm ve üzerine bir de çubuk batırıp buzluğa attım. İşte bu kadar! 


Sabahtan yaptığım tatlımız öğle yemeğinden hemen sonra yenmek üzere hazırdı. Melodi'ye haydi dondurma yiyelim dediğimde hemen koşarak geldi ve yerine yerleşti. Bu ara favori yeri mutfaktaki bar taburesi. Biz orada yemek yiyoruz ya, kusur kalır mı? :)

Gayet sağlıklı yoğurdu ve meyveyi dondurma diye yutturdum anlayacağınız :) Bayıla bayıla yedi. Alttaki resimde beğenmemiş gibi göründüğüne bakmayın, sadece o an mola vermişti kendisi. Yoksa hapur hupur götürdü 'dondurmayı' :) Bu fotoğraftaki bakışını sevdiğim için paylaşmadan edemedim. 


Bu arada ben dondurmayı blueberry (yaban mersini) ile yaptım ama aslında herhangi bir meyveyle yapılabilir. Çubuk olarak da ben kağıt pipet kullandım ama çok sert olmadığı için yerken sonlara doğru kırılıp büküldü. Sert bir çubuk daha uygun olabilir. Bir de kullandığım yoğurdun kıvamı oldukça akışkandı.

Afiyet olsun!

:)

18 yorum:

  1. Tarifi hemen deneyecegim:)) Melodimiz her zamanki gibi cok tatlii:))Kocaman afiyet olsun prensesimize :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizinkinin nasıl olacağını merak ediyorum. Umarım hoşunuza gider.. Çok teşekkürler :))

      Sil
  2. İpek, ipek ipek!!!! harikasın. Keyifle başlattın yine güne.
    Fotoğraflarında, yoğurdun da, melodi'nde süper.
    Güzel bir haftasonu dilerim ailece.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu bana! :))) Ben de sana ve ailene beraber geçecek harika bir haftasonu dilerimmmm :))

      Sil
  3. çok seviyor çocuklar bu tarzı, bizimkilere de yapıyorum benzerini, sütle, meyve suyuyla da:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem kolay hem ğuzel, hem sağlıklı. Daha ne olsun? :)))

      Sil
  4. kocaman gözleri var ya ♥ maşallah

    YanıtlaSil
  5. Gerçekten çok kolay bir tarif. Oldukça da sağlıklı. Melodi'ye gelince o ise tam yemelik ;))
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklara yogurt yedirmenin en kolay yolu bu olsa gerek.. :)

      Sil
  6. Melodi'ye bayılıyorum. çok sevimli maşallah. bu tarifi okuyunca hemen yaptım. bir kase yoğurdu zor yiyen Asya "sana dondurma yaptım deyince hepsini yedi bitirdi.:) teşekkürler tarif için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaa, harikasin Asya! Ve tabi harikasin annesi! :))

      Sil
  7. Nasıl güzel bir kız maşallah Melodi'ye.Benim de bir kızım var,11 aylık henüz,biraz büyüyüp kıvama gelsin de ben de yapıyım :)Ellerinize sağlık..
    Bu arada bloğunuzdaki harika Melodi dolu karelere ağzım sulanarak baktım,tekrar maşallah cimcimeye.Harika anılar kalıcak,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Ve hoşgeldiniz :) Kızınıza da öpücükler... :)

      Sil
    2. Çok teşekkürler. Ve hoşgeldiniz :) Kızınıza da öpücükler... :)

      Sil
    3. Çok teşekkürler. Ve hoşgeldiniz :) Kızınıza da öpücükler... :)

      Sil
  8. ikeada satılan dondurma kaplarını kullanıyorum bende bu iş için...

    YanıtlaSil
  9. Vallahi kıl günü denedim çocuğum parmaklarını yedi. Çok teşekkürler. Lezzetli bi tarif olmuş :D

    YanıtlaSil

Yorumunuz icin simdiden tesekkurler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...