21 Eylül 2012 Cuma

Çilekli, Fıstık Ezmeli ve Muzlu Krep

Yazın çilek yemeyi çok seviyorum. Taze ve kokulu olanlardan olacak ama, hormonu ve ilacı bulunmayan. Dalından koparsam daha makbul tabi ama şimdilik öyle bir imkanım olmadığı için markette organik meyve raflarında bulunanlar favorim. Daha küçük, daha sevimli ve daha tatlı. Dolapta birkaç gün bekleyince bozuluyor. Tam da olması gerektiği gibi. Gerçek...
Çilek bence her türlü güzel. Reçel olarak, taze olarak, pastada, yogurtta, vs. her şeye yakışıyor. Gerçi hangi meyve yakışmıyor ki, değil mi? Ben sabah kahvaltısında krep yaptığımda krebi hep çilek reçeliyle servis ederdim. Amerika'da Costco adında herşeyi dev paketlerde satan marketten aldığım kocaman bir kavanoz organik çilek reçelinin muhteşem tadını aldığımdan beri özellikle. O reçel neredeyse annemin balkonunda yetiştirdiği çileklerden yaptığı reçel kadar güzel oluyor diyebilirim.
Krebe reçel çok yakışsa da, ben bu sefer biraz daha değişik bir tarif uyguladım, ve beğenince hemen fotoğrafını çekip sizle de paylaşmak istedim. Taze çilek, muz ve fıstık ezmesi içermesi bonus. Sağlık ve besin deposu yani. 


İçindekiler:

Krep için:
1 badak süt
1 bardak un
1 yumurta
Krebi pişirmek için çok az tereyağı

Diğerleri:
1-2 bardak kadar çilek
1 muz
1/4 bardak süt
4-5 kaşık fıstık ezmesi

Yapılışı:

1) Krep için süt, un ve yumurtayı karıştırın ve kepçe yardımıyla tavaya aktarıp az tereyağıyla pişirin. Bu hamurdan 7-8 krep çıkıyor. (Bir yerde okumuştum. Iyi krep yapmak içindekilerden çok el becerisine bağlı. Gerçekten de tavada krebi iyi bir şekilde çevirebilmek biraz beceri istiyor)

2) Muzu 1/4 bardak süte bulayıp bir çatal yardımıyla ezerek muzlu bir sos hazırlayin. 

3) Pişen kreplarinize ısıtılmış fıstık ezmesi sürün, dilimlenmiş çilek dizin ve ikiye katlayın. Üzerini de muzlu sos ve birkaç çilek dilimiyle süsleyin. Böylece krebiniz yemeye hazır.

Afiyet olsun!

:)



4 yorum:

  1. Sağlıklı ve iştah açıcı gözüküyor, bu arada çileği ben de çok seviyorum. Evimizden çilek reçeli eksik olmuyor, eşim de artık benden etkileniyor olmalı vişneye bala uzanmıyor varsa yoksa çilek reçeline dadanıyor:)

    YanıtlaSil
  2. enerji kaynağı resmen,
    harika :)
    yazdan hazırlanan çilek reçeli olmadan kış geçmez ama ;)

    YanıtlaSil
  3. Çok da kolaymış. Hemde mis gibi lezzetli ;)

    YanıtlaSil
  4. @ zeynep: Paylaşmak güzeldir ;)

    @ Bahar ve Kızısı Yagmur: Evde reçel yapma mevzuna hiç girmesek? Tembelim de o konuda ben..

    @ Zamane Kahvesi: Değil mi ama? :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz icin simdiden tesekkurler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...