24 Şubat 2011 Perşembe

Neden Yoga Yapiyorum?

Bir suredir haftada 2-3 gun sabahlari 1 saat yoga dersi aliyorum ve fiziksel olarak faydalarini gormeye basladim. Kemiklerim daha az kitirdiyor, durusuma daha dikkat eder oldum ve vucudum esneklik kazaniyor, hissediyorum. Yoga, ruhsal acidan da gevsememi, aklimdaki karisik dusuncelerden siyrilmami sagliyor. Bir saat boyunca fondaki hafif ve huzur veren enstrumental muzikle sadece bedenime odaklaniyorum ve elimden geldigince asanalari (duruslari) gerceklestirmeye calisiyorum. Ders boyunca zaman zaman bagdas kurup gozlerimizi kapatiyoruz ve o sessizlikte sadece fondaki enstrumental muzigi dinliyoruz. Sanirim o zaman da ic huzura eriyorum. Cunku gercekten aklimda hic ama hicbirsey olmuyor o   15-20 saniye. Nerdeyim? Ne yapiyorum? Saat kac? Hepsi onemsizlesiyor. Sadece nefesimi ve muzigi hissediyorum. Alnim, yanaklarim, bedenim, avuclarim, ayaklarim hepsini serbest birakiyorum. Meger ne kadar sıkıyormusum kendimi diyorum.. O an o pozisyonda olmak iyi geliyor, gercekten iyi geliyor..

                                           Fotograf: Spoiledyogi


Yoganin faydalari kisaca soyle ozetlenebilir:

Denge Saglamak..
Bedeninin Farkinda Varmak..
Ic Huzura Ulasmak..
Gerginlikten ve Stresten Kurtulmak..
Nefes Calismalariyla Gevsemek..
Konsantrasyon Gucunu Arttirmak..
Esnekligi arttirmak..

Yoga ile Hep Saglikli Kalmak Uzere,

Namaste..

8 yorum:

  1. çok güzel anlatmışsın..
    son 6 senedir düzenli spor yapıyorum fakat yogayı deneme imkanım olmadı hiç, çok da istiyorum bir kez olsun denemeyi...

    YanıtlaSil
  2. Denemelisin kesinlikle. Zaten bir kez deneyince bagimlilik yapiyor, ve sık sık yapmak istiyorsun. Istanbulda da yoga merkezleri var diye biliyorum. Zaten Istanbul' da yasayanlarin herkesten cok ihtiyaci var, stresten kurtulmaya malum.. Denersen deneyimini yaz merak ederim:)

    YanıtlaSil
  3. Aslında okuyunca tam bana gereken şey bu diyorum, ama o kadar tez canlıyım ki,orada öyle hareketsiz otururken çatlayıveririm diye korkuyorum:)
    Ama şimdi sizin huzurunuzda kendi kendime söz verdim kesin ben de deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  4. aslinda benimde denemem lazim. Hep duyuyorum insanin nasil dinlendirdigini hep hevesleniyorum ama nedense bir türlü adim atmiyorum. Üstelik imkanimda var.
    Evet evet bende kurslara bir göz atmam lazim artik.

    YanıtlaSil
  5. acilen başlamam lazım o zaman, çünkü en ufak bi stres yapmamda tüm iskelet sistemin ağrıyor yahuu :)

    YanıtlaSil
  6. CAFENOHUT; Yok yok ben de catlarim diyordum, ilk zamanlar catlayacakmissin gibi geliyor hatta zaman gecmiyor, ama bir sure devam edince kendini kaptiriyorsun ve yoga amacina ulasiyor.

    SUNTER; Imkanin varsa denemekle birsey kaybetmezsiniz :)

    AYSEROSE; Faydasini gormek mumkun sekercim, denedim gordum :)

    YanıtlaSil
  7. bende Aralik ayinda isyerinden bir gun acile transfer olunca, 1 Ocakta spora basladim.. simdi isten sonra hergun spora gidiyorum... ofistekiler bendeki degisimi farkedip birbir yaziliyorlar..daha once neden yapmadim degil, sanirim bundan sonra zararin neresinden donsek kardir misali bunu yasamin bir parcasi lazim yapmak gerek sanirim.

    YanıtlaSil
  8. blogunuzla yeni tanistim gezinirken bu bolume rastaldim... uzun zamandir ara verdigim ashtanga yogaya donus icin bu aralar biraz motive edici seyler duymaya ihtiyacim vardi. Sizin de katkiniz yerinde oldu :) artik baslama zamani...

    YanıtlaSil

Yorumunuz icin simdiden tesekkurler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...