21 Şubat 2011 Pazartesi

Bin Muhtesem Gunes - Khaled Hosseini



Boyle uzucu hikayeler okumayayim diyorum kendi kendime ama yine de bile bile okuyorum ve sonra gunlerce etkisinden kurtulamiyorum. Mariam ve Laila adinda iki Afgan kadinin oykusu bu. Aci dolu hayatlar, ask, aile, hasret, SAVAS, kari-koca iliskileri bu kitabin icindeki anahtar kavramlardan bazilari. Yazar, Afganistan'da KADIN olmanin bedelinin ne kadar agir oldugunu ve yillar suren savas boyunca insanlarin neler yasadigini gozler onune seriyor. Gercek olaylardan esinlenilmis cok iyi bir kurgu. Ingilizcesini okumama ragmen inanilmaz akici ve basit bir dille yazildigi icin 3 gunde soluksuz okuyup bitirdim kitabi. Herkese kesinlikle tavsiye ederim. Okuyanlarin tavsiyesi uzerine Hosseini' nin bundan onceki kitabi olan Ucurtma Avcisi'ni da alip okumam farz oldu.. Hatta bir rivayete gore Ucurtma Avcisi daha da guzelmis, benden soylemesi..

9 yorum:

  1. Aslında ikisi birbiriyle kıyaslanamayacak kadar güzel..Uçurtma Avcısı, Hasan ile bizi mahvediyor ama Bin Muhteşem Güneş de kadın olduğumuz için daha çok etkiliyor..Bilemiyorum yaaa ikisi de çok güzel..

    YanıtlaSil
  2. uzun süre tesirinde kalıyor insan, yazını okuyunca içim daha yeni okumuşum gibi burkuldu..

    YanıtlaSil
  3. yazarın sadece iki kitabı olması çok üzücü, her romanı ayrı bir hüzün.

    YanıtlaSil
  4. Yazarın bu kitabını ben de bir solukta okumuştum.
    Ama uçurtma avcısını okuyup-okumamak arasında tereddüt ediyorum.Bir daha böyle acıklı bir öyküyü kaldırabilirmiyim bilmiyorum.

    YanıtlaSil
  5. Gizem; kesinlikle ben inanilmaz etkilendim Bin Muhtesem Gunes'ten. Ucurtma Avcisi da huzunlu eminim, o yuzden cekiniyorum da aslinda bir taraftan okumaya..

    Aysecim; okurken gozlerimin dolu dolu oldugunu soylemismiydim?

    Kufkedisi; Hosseini yakinda baska bir kitapla cikar belki, birkac sene gecti bu kitaptan beri.. Merakla bekleniyor herkes tarafindan belli..

    Nesobaby; tesekkurler, cevapladim bile mimini, cok zevkliydi :)

    Jil; acikli mi ne acikli valla, insanin morali bozuluyor aslinda boyle kitaplarla, ama yine de dayanamayip okuyoruz iste..

    YanıtlaSil
  6. uçurtma avcısı'nı okudum, sırada bin muhteşem güneş var. çok merak ediyorum doğrusu.

    YanıtlaSil
  7. Judycim, iyi okumalar senin gibi bir kitap kurdu 1 gunde gene bitirir o kitabi.. :)

    YanıtlaSil
  8. Ne tesaduf! normbad caddesini kızlarıma göstermek için pc başına geçtim görselleri inceleyip bir fotodan diğerine geçerken sizin fotolarınız gözüme takıldı, o sevimli aile sonra sincap tam blogunuzu kapatıcam kitap bölümünüz,şöyle bir bakayım dedim. Aaa! 1.sıra çok etkisinde kaldığım Bin Muhteşem Güneş ve sizin yorumunuz ve de masamın üzerinde 287. sayfasında olduğum (kızıma teşekkür ettiğim) Uçurtma Avcısı! Bu tesadüfe ÇOK ŞAŞIRDIM ve sizinle paylaşmak istedim;) Esen kalın;))

    YanıtlaSil

Yorumunuz icin simdiden tesekkurler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...