29 Haziran 2013 Cumartesi

Dışarda 15 Dakika / 15 Minutes Outside

Bu sene yaz Central California'ya yine gümbür gümbür geldi. Hava tahminine göre bu hafta 43 dereceyi göreceğiz. Evde klima iyi de, kapıdan dışarı adımımızı attığımız anda kavruluyoruz. Böyle bir havada 1.5 yaşında bir çocukla evde ne yapılabilir ki? Normalde hergün akşam yemeğinden sonra güneşin batmasına doğru parka gidiyoruz, ama o saate kadar koca bir gün var. Insan uzun yaz günlerinde kendini bol bol dışarı atmak istiyor! 

Sıcak günlerde havadan bihaber Melodi 'atta' diye kapıya gittiğinde çareyi onu bahçeye çıkarmakta buluyorum. Çeşmeyi açıp biraz serinliyor ve kovaları doldurup doldurup boşaltıyor. Öyle mutlu oluyor ki.. 

Melodi'ye hamileyken eşim bir kitap almıştı: 15 Minutes Outside. Yazarı Rebecca P. Cohen. Şimdi baktım ama Türkçe' ye çevirisi olup olmadığıyla ilgili internette bir bilgi bulamadım. Ama belki vardır. Şayet denk gelirse bir inceleyin derim. Bugünlerde bu kitaba bakıyorum sıkça. Ebeveynlere hergün çocuklarla 15 dakika da olsa dışarda birşeyler yapmayı tavsiye ediyor, ve 365 tane aktivite öneriyor. Aktivitelerin mevsimlere göre ayrılmış olması çok güzel. Mesela yaz mevsimi aktivitelerinden gözüme ilişenlerden bazıları: çocuklarla ip atlamak, ıslanmak, böcek avına çıkmak, beraber araba yıkamak.. Yazarın dediğine göre hergün sadece 15 dakika bile olsa çocukla dışarı çıkmak onun zihinsel, bedensel ve psikolojik gelişimi için çok faydalı. 

                                                                             ~


This week it's going to be above 100F here in Bakersfield, California. And each day it's getting harder to keep Melodi inside the house. Even in that hot weather she wants to go out. So, I take her to the backyard and let her play with the water. She has lots of fun playing with water. 

When I was pregnant for Melodi, my husband got a book called 15 Minutes Outside by Rebecca P. Cohen. It has 365 activities to do with kids everyday. To her, even only 15 minutes everyday is enough to spend with kids outside the house. I like that she has different activities for each season. These days I review it to see if there is anything that would fit us. I recommend you take a look at that book if you get a chance. It has some really cool activities. 

Bu arada yarın Melodi'yi ilk kez tanımadığı bir bebek bakıcısına bırakıp birkaç saatliğine arkadaşlarla yemek yemeğe çıkacağız. Bizim evde kalacaklar ama bizi arayıp soracak mı, yada ağlayacak mı çok merak ediyorum. Kreş günlerine yaklaştığımız için deneme yapalım dedik..  Lütfen şans dileyin :)

Iyi bir haftasonu geçirmeniz dileğiyle...

                                                                                 ~

P.S. We will leave Melodi with a babysitter tomorrow for the first time. I really wonder if she will feel safe and stay calm. Or if she will cry and look for us.. Fingers crossed.. Hope she will be fine... 

Happy weekend! 



:)

8 yorum:

  1. Bol sanslar,umarim bu surec kolay gecer...

    YanıtlaSil
  2. Bayıldım ben bu fotoğraflara, o nasıl bir keyiftir, o nasıl bir su ile danstır:))
    Maşallah güzelime...

    YanıtlaSil
  3. Melodi'yi suyla oynarken görünce ben de buradan serinliyorum valla :) maşallah fıstığa ne de güzel eğleniyor :)

    YanıtlaSil
  4. Melodi'yi suyla oynarken görünce ben de buradan serinliyorum valla :) maşallah fıstığa ne de güzel eğleniyor :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz icin simdiden tesekkurler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...