5 Ağustos 2011 Cuma

Fotograf ve Post-Production

Cektiginiz bir fotografin guzel olmasi icin kullandiginiz makinanin ayarlarini dogru yapmanin yani sira, fotografi cektikten sonraki surecte yapacaginiz duzenlemeler de buyuk onem tasiyor. Guzel bir fotograf ortaya koymak istiyorsaniz bir fotograf programi edinip/indirip, cektiginiz fotografin basinda biraz zaman gecirmeyi goze almaniz lazim diye dusunuyorum. "Post-production" denen bu surecte fotograftaki isigin parlakligi, renklerin canliligi, doygunlugu, netligi gibi seyleri inceleyip gerekli gordugunuz sekilde bu birimleri azaltip cogaltmak fotografta pozitif yonde buyuk degisikliklere neden oluyor. Benim bu ara favori programim Aperture. Aperture sadece Macintosh bilgisayarlarda kullanilan bir program ve ucretli ama kullanimi cok kolay oldugu icin bir sure daha vazgecilmezim olacak gibi gorunuyor. Eger Windows kullanicisiysaniz ve ucretsiz bir  program ariyorsaniz Picasa ve PhotoScape de harika programlar bence. PhotoScape'in ozellikle filtrelerini cok seviyorum. 

Modelim Vanessa'nin asagidaki fotografinda Aperture'un Skin Smooth ozelligini kullandim, ve boyle bir sonuc elde ettim. 

Bu ara cektigim butun portreleri elden geciriyorum ve portfolyomu koyacagim bir fotograf sitesi kuruyorum. Tamamlar tamamlamaz paylasacagim..

Herkese mutlu bir haftasonu dilerim.. :)

3 yorum:

Yorumunuz icin simdiden tesekkurler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...